دستمزد برای جمع آوری ته سیگار

به گزارش صنایع 90، مقام های شیانیانگ شهری واقع در شمال چین روش خلاقانه ای را برای تمیز کردن خیابان های این شهر ابدا نموده اند. براساس این برنامه، مقام های شیانیانگ به مردم محلی که ته سیگارهای در خیابان را جمع آوری نمایند، پول پرداخت می نمایند.

دستمزد برای جمع آوری ته سیگار

برای هر یک ته سیگار، تقریبا معادل یک سنت امریکا پول پرداخت می گردد. به گفته مقام های محلی از یک ماه پیش که این برنامه شروع شد، بیش از 7 میلیون ته سیگار تحویل داده شده است. هدف عمده اجرای این طرح، تمیز کردن اماکن عمومی و بعلاوه هشدار دادن در خصوص خطرات مصرف سیگار است.

بر پایه گزارش ها، یک مرد فعال در این زمینه، توانسته است بیش از 7 هزار ته سیگار جمع آوری کند. مقام های محلی می گویند از زمان شروع اجرای این برنامه پانزده هزار دلار پول به افرادی که در آن شرکت نموده اند، پرداخت شده است. اجرای این برنامه تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت. با این حال برخی گزارش ها حاکی از آن است که برخی افراد از قوانین تعریف شده تخطی می نمایند.

بر اساس قوانین این برنامه، ته سیگارها باید از سطح خیابان ها جمع آوری شوند. با این حال در کافی نت ها و رستوران ها دیده شده است که برخی از مردم محلی در زیرسیگاری ها در جستجوی ته سیگار بودند و برخی دیگر هم سطل های زباله را به همین منظور جستجو می کردند. به نظر می رسد که در شهر شیانیانگ ته سیگار به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کالای سودآور است.

منبع : جام جم آنلاین

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مهر 1403 بروزرسانی: 12 مهر 1403 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2351

به "دستمزد برای جمع آوری ته سیگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد برای جمع آوری ته سیگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید