در دستگاه قضا وظیفه داریم تا پیچیدگی های اداری را سبک کنیم

به گزارش صنایع 90، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حوزه های مختلف مربوط به سازمان ثبت با اقدامات نه چندان پیچیده، 30 میلیون مراجعه را به مجموعه سازمان های ثبت کاهش دادیم.

در دستگاه قضا وظیفه داریم تا پیچیدگی های اداری را سبک کنیم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، احمد تویسرکانی امروز(شنبه) در آیین افتتاح ساختمان جدید ادارات ثبت اسناد و املاک مناطق شمال و شرق اصفهان، اظهار کرد: مسئولیت خطیر سازمان ثبت ایجاد نظم و عدالت در جامعه و اهتمام این سازمان به ایجاد همین شرایط عادلانه است.

وی اضافه نمود: امروز بخشی از مسائل جامعه ما حاصل بی نظمی ها در مسایل اقتصادی و روش های اداری است و به دستور مقام رهبری ما مسئولیم تا در راستای ایجاد اقتصاد مقاومتی شفافیت و تسریع در کار مردم نقش موثر ایفا کنیم و از ناسلامتی های اداری، جرایم و تخلفات بکاهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: ما به عنوان خدمت گزاران مردم احساس می کنیم تکلیف بزرگی بر عهده داریم و همه امور با جدیت و برنامه ریزی و دقت قابل حل هستند، طبیعتا برخی از مسائل بارز کشور با برنامه ریزی و دقت در بخش های مختلف قابل حل هستند.

معاون قوه قضاییه گفت: در حوزه های مختلف مربوط به سازمان ثبت با اقدامات نه چندان پیچیده، 30 میلیون مراجعه را به مجموعه سازمان های ثبت کاهش دادیم. این موضوع هزینه های زیادی در زندگی مردم و همچنین از فعالیت های منجر به فساد از جمله رشوه در ادارات کاسته و به همین سبب بخشی از ناسلامتی های اداری نیز کاهش یافته است.

وی در پاسخ به هزینه بری فرآیندهای اداری بیان کرد: در دستگاه قضا مایلیم و وظیفه داریم تا پیچیدگی های اداری و بوروکراسی اداری را سبک کنیم و در این راستا نیازمند همکاری ادارات دیگر هستیم. گاهی تحمیل هزینه ها بر ادارات ثبت از طرف ارگان های دیگر، موجب اعمال هزینه های زیادی می گردد که در نتیجه تامین این هزینه ها، امور بر ارباب رجوع تحمیل می گردد.

تویسرکانی اضافه نمود: توسعه ثبت رسمی باعث کاهش هزینه ها در دیگر خدمات گردیده، اگر به نحو دقیق و با حساسیت لازم هزینه های کاسته گردیده در جهات تخصصی و مربوط مورد استفاده واقع شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با تشکر از تأملات موجود در استان اصفهان، خدمات و کوشش های موجود بین همکاران قضایی و ثبت را موجب توسعه خدمت رسانی به مردم دانست و اضافه نمود: زیرساخت های در دست اجرا، مثل ساختمان ها، باید در راستای تحقق اهداف مردمی و ایجاد شرایط مناسب برای مردم باشد و امروز اگر ساختمان های بیشتری ایجاد گردیده حتما باید در آینده منجر به رضایت مندی بیشتر مردم گردد و همیشه باید از فرصت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی اصفهان را استانی ویژه و موثر دانست که در شرایط حساس انقلاب نقشی موثر ایفا نموده و اعلام نمود: همواره در کوششیم تا حتی الامقدور اعتبارات ویژه ای برای اصفهان در نظر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 84

به "در دستگاه قضا وظیفه داریم تا پیچیدگی های اداری را سبک کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دستگاه قضا وظیفه داریم تا پیچیدگی های اداری را سبک کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید