خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها

به گزارش صنایع 90، تقویت هوش، درمان فراموشی در دوران سالمندی، کاهش کلسترول و فشار خون بالا و پیشگیری از امراض قلبی از خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها است.

خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها

کبوتر از پرندگانی است که گهگاه گوشت آن مورد استفاده انسان قرار میگیرد. گوشت کبوتر از لحاظ غذایی ارزشمند و از نظر مواد حیاتی غنی و سرشار است.

جالب است بدانید کلسیم گوشت کبوتر از کلسیم گوشت سایر پرندگان بیشتر است و از همین رو نه تنها غذای خوبی برای بچه ها به حساب میآید، بلکه در خصوص بهبود رشد و نمو آنها حکم یک دارو را دارد. همچنین از انجا که گوشت کبوتر از یک سو مواد مورد احتیاج بدن را در بر دارد و از طرف دیگر مقدار چربی آن کم است، در همه سن و سالی میتوان آن را مورد استفاده قرار داد. تقویت هوش، درمان فراموشی در دوران سالمندی، کاهش کلسترول و فشار خون بالا و پیشگیری از امراض قلبی از خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها است. در ادامه این مطلب تعدادی از مهمترین خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها گردآوری شده است. با خبرنگاران همراه باشید.

مشخصات گوشت کبوتر

گوشت کبوتر را به عنوان یک غذای سالم و مغذی میتوان مصرف کرد؛ البته نه هر کبوتری. البته لازم به شرح است، تمامکبوتران حلال گوشتند اما منظور ما از مصرف گوشت کبوتر مصرف گوشت کبوترانی است که در نژادهای گوشتی پرورش می یابند و منظورکبوتران پروازییا زینتی نیستند . پرورش کبوتر از زمان به جهان آمدن تا هنگام ذبح، یک ماه طول می کشد. بنابراین سهولت در پرورش آن، امتیازی است که فراوری و پرورش گوشت کبوتر را امکانپذیر میسازد.

خواص گوشت کبوتر (طبیعت و خواص درمانی)

گوشت کبوتر طبیعت گرم و خشک دارد و پروتئینش در اندازه بسیار زیادی تجمع یافته و غنیترین گوشت از نظر آهن محسوب می گردد . بعضی از مهمترین خواص گوشت کبوتر عبارتند از:

  • از مهمترین خواص گوشت کبوتر در دوران بارداری یاری به تقویت و افزایش هوش جنین است و به همراه آن موجب افزایش قوای جسمی مادر نیز میگردد.
  • مصرف گوشت کبوتر موجب تقویت قوای جنسی شده و درمان موثری برای اختلال زود انزالی محسوب میگردد.
  • از دیگر خواص گوشت کبوتر درمان فراموشی یا آلزایمر در دوران سالمندی بوده، به طور کلی مصرف این گوشت فرد را از ابتلا به آلزایمر مصون میدارد.
  • از خواص گوشت کبوتر در طب سنتی تقویت سیستم گردش خون میباشد. امروزه ثابت شده مصرف این گوشت از ابتلا به بیماری های قلبی می کاهد و با کاهش کلسترول و فشار خون در افزایش سلامت قلب موثر است.
  • خوردن گوشت کبوترانی که در نژاد گوشتی هستند به درمان رعشه یاری می کند و از لقوه جلوگیری می کند و علاوه بر آن کلیه ها را تقویت می کند.
  • یاری به رشد سریع و به حرف افتادن بچه ها یکی دیگر از مهم ترین مشخصات و خواص گوشت کبوتر است.
  • یاری به درمان و برطرف کم خونی به ویژه در دختران نوجوان و زنان باردار از دیگر خواص گوشت کبوتر و فواید درمانی مصرف گوشت این پرنده است.

ارزش غذایی گوشت کبوتر

گوشت کبوتر از لحاظ غذایی دارای ارزش بالایی بوده و درصد چربی آن بسیار پایین است. غنی از املاح معدنی نظیر کلسیم، پتاسیم و منیزیم می باشد. کلسیم گوشت کبوتر نسبت به گوشت دیگر پرندگان زیادتر است. به طور کلی هر یک صد گرم گوشت کبوتر 23 گرم مواد آلبومینی، معادل 1 تا 3 گرم چربی، و حدود 85/0 گرم مواد معدنی شامل کلسیم و فسفر به مقدار زیاد و نیز پتاسیم و منیزیم را در بر میگیرد.

مضرات گوشت کبوتر (موارد احتیاطی و منع مصرف)

از نظر بسیاری از متخصصان طب سنتی بهترین گوشت در بین گوشت پرندگان، گوشت کبوتر است چرا که غذای این پرنده بسیار سالم است و به دلیل چربی کم و عناصر غذایی بسیار، مصرف آن برای همه سنین مناسب بوده و عارضه خاصی برای آن گزارش نشده است. با این وجود توصیه میگردد افراد دارای مزاج گرم از زیادهروی در مصرف گوشت کبوتر پرهیز نمایند.

منابع: کتاب فرهنگ خوردنیها، سایت دام و طیور ایران

منبع: setare.com
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1392

به "خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها" امتیاز دهید

2 کاربر به "خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید