خبرنگاران 71 درصد زندانیان کم سواد هستند

به گزارش صنایع 90، تهران - خبرنگاران - رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی با تاکید بر لزوم سوادآموزی و مهارت آموزی زندانیان گفت: 71 درصد زندانیان کشور را افرادی با میزان تحصیلات زیردیپلم تشکیل می دهند که از این میان حدود 3.5 درصد آنها بی سواد هستند.

خبرنگاران 71 درصد زندانیان کم سواد هستند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، محمد مهدی حاج محمدی در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و سازمان نهضت سوادآموزی که با هدف ریشه کنی بی سوادی در زندان ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه های هدف، اضافه نمود: آموزش زندانیان یکی از محورهای اصلی فرایند اصلاح و تربیت است که به طور جدی در زندان های کشور دنبال می شود.

وی با اشاره با بیان رهبرمعظم انقلاب در خصوص تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی ها گفت: زندان را فرصتی می دانیم برای افرادی که تا پیش از این از آموزش و یادگیری مفاهیم اصلی زندگی امتناع می کردند، بنابراین زندان محیطی است برای ایفای ماموریت توسعه و تعمیق سواد برای سازمان نهضت سوادآموزی که می توانیم با همکاری مشترک این اقدام را به پایان رسانیم.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه بین میزان سواد و وقوع جرم رابطه معناداری وجود دارد گفت: برای از بین بردن بی سوادی و تعمیق سواد، نیازمند مشارکت نهادهای ذیربط از جمله نهضت سوادآموزی هستیم.

وی اضافه نمود: شوق به آموزش در اغلب زندانیان وجود دارد و مثال های مختلفی داریم از زندانیانی که در همین زندان تحصیل علم را از ابتدایی شروع و تا مدارج عالی دانشگاهی ادامه داده اند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه گفت: آموزش بخشی از کار فرهنگی عمیق است و باید به دنبال آن باشیم که زندانی خوب بفهمد، خوب تشخیص دهد و خوب تصمیم بگیرد.

در این جلسه شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در چهار دهه فعالیت نهضت سوادآموزی موفقیت های بزرگی کسب کردیم به طوری که نرخ 52 درصد بی سوادی در قبل از انقلاب را به کمتر از چهار درصد رسانده ایم.

محمدزاده با اشاره به همکاری خوب سازمان زندان ها با نهضت سوادآموزی گفت: زندان های کشور در کسب موفقیت های ما سهم بسزایی دارند زیرا بهترین تعامل و همکاری را در خصوص معرفی افراد بی سواد و فراهم آوردن زمینه آموزش آنان با ما دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور صد در صد آمادگی همکاری با سازمان زندان ها برای رسیدن به پایین ترین نرخ بی سوادی را داریم.

در این مراسم کتاب های تالیف شده برای آموزش زندانیان رونمایی شد.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، سازمان زندان ها و سازمان نهضت سواد آموزی برای کاهش بی سوادی، توسعه وتعمیق سواد وتوانمند سازی زندانیان همکاری های مشترکی را شروع خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1427

به "خبرنگاران 71 درصد زندانیان کم سواد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 71 درصد زندانیان کم سواد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید