خبرنگاران قرارگاه خاتم الانبیاء آماده مشارکت در اجرای طرح راه آهن شهرکرد است

به گزارش صنایع 90، شهرکرد- خبرنگاران - فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: طرح های ریلی بسیاری از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور اجرایی شده که اگر راه آهن شهرکرد در اولویت قرار بگیرد، این قرارگاه تمام قد آماده خدمت رسانی است.

خبرنگاران قرارگاه خاتم الانبیاء آماده مشارکت در اجرای طرح راه آهن شهرکرد است

سعید محمد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرکرد، با اشاره به تکیه بر نیروی داخلی گفت: روزبه روز در تمام عرصه ها کار خود را توسعه می دهیم.

وی در ادامه شرح داد: بعد از تحریم ها، شرکت ایتالیایی فعالیت خود را در ایران تعطیل کرد و حتی تولیدات نقشه ای را با خود برد و انجام این پروژه ها نیاز به لایسنس داشت که هیچ کشور خارجی لایسنس را به ایران نفروخت و تنها با تکیه بر توان داخلی 70 درصد تجهیزات ساخته و نصب شد و در نتیجه اکنون شاهد هستیم که 40 درصد بنزین کشور با کیفیت بسیار بالا و 20 درصد گازوئیل کشور در داخل تولید می شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء خاطر نشان کرد: در صنایع دیگر مانند فولاد و مس نیز به همین شکل است و به طور تقریبی عرصه ای نیست که در آن ورود نکرده باشیم و نیاز به بیگانه باشد و این تلاش ها با تکیه بر جوانان و خودباوری شکوفا شد و در حقیقت جمله امام معروف امام راحل ما می توانیم محقق شد.

محمد اضافه کرد: مجموعه کارگاهی قرارگاه ،خود نوعی محرومیت زدایی است که در تمام حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع به توسعه کمک می کند.

وی با بیان اینکه زمانی که اشتغال رونق بگیرد محرومیت از بین می رود، گفت: قرارگاه در اجرای طرح ها به صورت مالک ورود نمی کند و به صورت پیمانکار طراحی و ساخت در طرح های دولتی ورود می کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، با بیان اینکه این قرارگاه در تمامی استان های کشور به جز چهارمحال و بختکمک دارای پروژه های فعال است، گفت: این موضوع نشان می دهد در این استان طرح های عمرانی تعریف نشده و استان در بن بست قرار گرفته است.

محمد، با تاکید بر تعامل با همسایگان استانی گفت: برای ارتباط استانی چهارمحال و بختکمک با دیگر استان ها می توان ریل را به صورت مشترک انجام داد تا تعامل با استان های همجوار برقرار شود.

محمد اضافه کرد: اگر دو سه گره برطرف شود، چهارمحال و بختکمک می تواند تنها با تکیه بر دامپروری خودش را رشد دهد و همچنین اگر در استان روی گیاهان دارویی سرمایه گذاری شود، ارزش اضافه کرده بسیار بالایی خواهد داشت یا حتی توسعه باغات موثر است اما این موارد گلوگاه هایی دارد که باید برطرف شود، استان صنایع تبدیلی ندارد و بازاریابی و فروش نیز وجود ندارد و کشاورزان تلاش زیادی می کنند اما در نهایت آنطور که باید سودی ندارد.

وی اضافه کرد: در حوزه معدن نیز استان تولیدکننده سنگ لاشه و دیگر تولیدات معدنی است اما ارزش اضافه کرده وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: در حوزه شیلات هم استان از تولیدکنندگان ماهیان سردآبی بسیار خوب در کشور است که می توان در این حوزه سرمایه گذاری های خوبی انجام داد.

محمد با اشاره به نرخ بالای بیکاری چهارمحال و بختکمک در بین استانهای کشور، شرح داد: در حوزه گردشگری مناظر زیبا طبیعی و بکر می تواند شرایط زندگی مردم را بهبود بخشد که باید حمایت هایی توسط دولت اتفاق بیفتد و نخبگان نیز بر این مهم اصرار ورزند.

محمد با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با شهرداری شهرکرد در خصوص ایجاد بوستان و فضاهای گردشگری و سالن های ورزشی، اضافه کرد: ایجاد فضاهای گردشگری و درمانی نیز در دستور کار است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء در ادامه گفت: در کشور روستاهای کمتر برخوردار شناسایی می شود و برای احداث خانه عالم، مسجد، حسینیه و مدرسه در کنار دیگر اقدامات به طور دائم در حال سرکشی هستیم .

محمد، با اشاره به مسئولیت های اجتماعی قرارگاه گفت: قرارگاه کارهای زیادی در کشور در حوادثی مانند زلزله و سیل انجام داده و در این حوزه ها پیشتاز بوده است.

وی در خصوص ماشین آلات و ابزارآلات این قرارگاه نیز گفت: 13 هزار دستگاه و ماشین آلات، تجهیزات قرارگاه خاتم، و ناوگان دریایی و هلیکوپتری و نیز دستگاه های خاص برای حوزه معادن موجود است.

محمد شرح داد: در چهارمحال و بختکمک امسال 53 واحد مسکونی را برای خانواده های دارای دو معلولیتی آغاز کردیم که تا انتهای سال تکمیل و تحویل خواهند شد و این خانواده ها تحت پوشش بهزیستی هستند و باز هم این امکان برای ما وجود دارد.

وی با تاکید به آموزش افراد جامعه گفت: قرارگاه خاتم در حوزه های مختلف مانند پخت و توزیع غذای گرم در رزمایش کمک مومنانه در کنار سایر کارهای بزرگ حضور داشته است.

به گفته وی، یکی از ویژگی های قرارگاه خاتم الانبیاء این است که با شرایط دولت کنار می آید و اکنون که منابع مالی دولت محدود است، این قرارگاه با تمام توان کار خود را جلو می برد.

محمد به چالش های بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه ها این است که زمین ها در کشور خرد شده و هر چه این اتفاق بیشتر رخ دهد دیگر کشاورزی پاسخ نمی دهد و باید زمین ها یکپارچه باشد و اگر فرهنگی شود که کشاورزی با شرکت های تعاونی صورت گیرد ،بهتر است و اگر این ظرفیت در استان فراهم باشد این امکان وجود دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء در پایان اضافه کرد: اکنون بیش از 150 هزار نفر شرکت پیمانکاری با قرارگاه خاتم همکاری می کند و ما به دنبال جذب نخبگان هستیم و درگاهی برای استخدام رسمی این افراد قرار داده شده است.

به گفته وی، چهارمحال و بختکمک دارای مفاخر بزرگ ادبی، فرهنگی و هنری مانند عمان سامانی است، در دوران مشروطه نیز علیمردان خان بختکمک و سردار بی بی مریم از مفاخر استان محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1086

به "خبرنگاران قرارگاه خاتم الانبیاء آماده مشارکت در اجرای طرح راه آهن شهرکرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قرارگاه خاتم الانبیاء آماده مشارکت در اجرای طرح راه آهن شهرکرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید