خبرنگاران ایجاد مرز مشترک ریلی بین خواف و افغانستان در دست آنالیز است

به گزارش صنایع 90، مشهد-خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: موضوع ایجاد یک مرز مشترک ریلی در راستا خواف به افغانستان با پیگیری های استان در سطح ملی در دست آنالیز است که تصویب و نهایی خواهد شد.

خبرنگاران ایجاد مرز مشترک ریلی بین خواف و افغانستان در دست آنالیز است

علی رسولیان روز آدینه در حاشیه نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کمیته مالی مرز درباره مصوبات آن با اشاره به حضور سرکنسول ایران در هرات اضافه کرد: در کوشش هستیم هرچه سریعتر راه آهن خواف به افغانستان تکمیل و راه اندازی گردد زیرا این خط ریلی و ایجاد یک مرز مشترک ریلی می تواند به شدت هزینه های حمل و نقل کالا را کاهش بدهد.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد کارگروه همکاری های مالی مشترک بین خراسان رضوی و هرات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردد تا بتوان مسائل مرتبط با همکاری های تجاری، مالی، فرهنگی و مواردی نظیر افزایش تردد کامیون ها در مرز دو کشور، کاهش هزینه های مرتبط با حمل و نقل کالا و کاهش زمان مبادله کامیون ها را در آن مورد آنالیز قرار داد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: افغانستان بزرگترین بازار طرف مبادلات تجاری با خراسان رضوی است و بخش عمده ای از صادرات خراسان رضوی به کشور افغانستان انجام می گردد و از طرفی هم ارتباط قوی فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.

رسولیان اضافه کرد: در این راستا سرمایه گذاری های مشترک صنعتی زیادی را ایران در افغانستان و هرات انجام داده است و به این ترتیب ارتباطات زیادی با کشور افغانستان و به خصوص هرات داریم همچنین هر سال نمایشگاه های بسیاری برگزار و هیات های تجاری زیادی هم بین ما مبادله می شوند.

وی با اشاره به این که کارگروه همکاری های مالی بین خراسان رضوی و هرات شکل گرفته است تاکید نمود: قرار بود طرف افغانستانی به ایران سفر کند و نشست این کارگروه مشترک برگزار گردد اما به دلیل مسائل مربوط به کرونا این جلسه به تعویق افتاد.

او تسهیل در صادرات فرآورده های نفتی به کشور افغانستان، تصویب طرح جامع منطقه دوغارون و فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری سایر بخش های خصوصی در مرز، نهایی شدن عملیات اجرایی پایانه حمل و نقل فرآورده های نفتی را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 963

به "خبرنگاران ایجاد مرز مشترک ریلی بین خواف و افغانستان در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد مرز مشترک ریلی بین خواف و افغانستان در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید