تور فرانسه ارزان: حوزه اقیانوس هند، آرام اولویت فرانسه در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا

به گزارش صنایع 90، دولت فرانسه که اخیراً از لغو قرارداد زیردریایی اتمی با استرالیا به خشم آمده است اعلام نمود هنگام ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، حوزه اقیانوس هند-آرام را در اولویت قرار می دهد.

تور فرانسه ارزان: حوزه اقیانوس هند، آرام اولویت فرانسه در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت، در دوره ریاست کشورش بر اتحادیه اروپا، مسائل حوزه اقیانوس هند-آرام در اولویت قرار می گیرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لودریان در نشست خبری با رنتو مارسودی همتای اندونزیایی خود گفت، از سال آینده میلادی در ریاست دوره ای فرانسه بر اتحادیه اروپا، کشورهای حوزه اقیانوس هند-آرام در اولویت همکاری های راهبردی با کشورهای قاره سبز خواهند بود.

اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه درباره این حوزه در حالی صورت می گیرد که پس از کنار گذاشته شدن کشورش از توافق ساخت زیردریایی اتمی با استرالیا و جایگزین شدن آمریکا و انگلیس در توافقی مشابه، چنین اقدامی را خنجر از پشت توصیف نموده بود.

لودریان در نشست خبری با مارسودی گفت: قلب این تعهد، دیدگاه ما در زمینه هند-آرامی باز و آزاد بر اساس حاکمیت قانون و احترام به حق حاکمیت تک تک کشورهای آن است.

این دیپلمات ارشد فرانسوی که پیش از مارسودی با وزیر دفاع اندونزی ملاقات داشته، رایزنی با جوکو ویدودو رئیس جمهور این کشور را نیز در برنامه دارد.

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام نموده کشورش به پرداخت پانصد میلیون یورو در حوزه انتقال انرژی در اندونزی متعهد شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که وزارت دفاع استرالیا روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: امضای توافق تبادل اطلاعات درباره پیشرانه هسته ای دریایی با شرکای خود در پیمان آئوکوس (آمریکا و انگلیس) یک گام مهم دیگر در کوشش استرالیا برای دستیابی به زیردریایی های هسته ای مجهز به تسلیحات متداول است.

در سال 2016 استرالیا با یک شرکت وابسته به نیروی دریایی فرانسه توافقی چند میلیارد دلاری برای ساختن 12 فروند زیردریایی امضا نموده بود اما شهریور سال جاری در پی نشست سه جانبه رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیران استرالیا و انگلیس اعلام شد که کانبرا با واشنگتن و لندن برای ساختن زیردریایی اتمی توافق کرد.

مقام های فرانسوی گفتند که پاریس به وسیله رسانه ها از لغو این توافق به وسیله کانبرا خبردار شدند و به همین علت واکنش های تندی علیه استرالیا و آمریکا نشان داده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1930

به "تور فرانسه ارزان: حوزه اقیانوس هند، آرام اولویت فرانسه در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: حوزه اقیانوس هند، آرام اولویت فرانسه در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید