حذف کارت سوخت آزاد گازوئیل مانع قاچاق نشد، درگیری را بالا برد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران/اصفهان رئیس انجمن صندلی داران سوخت استان اصفهان گفت: حذف کارت سوخت آزاد گازوئیل از صندلی های سوخت، نه تنها مانع قاچاق گازوئیل نشده است، بلکه موجب درگیری بین رانندگان و صندلی ها شده است.

حذف کارت سوخت آزاد گازوئیل مانع قاچاق نشد، درگیری را بالا برد

پیمان کامران در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد حذف کارت سوخت آزاد گازوئیل در صندلی ها و تبعات آن برای صندلی داران از سال گذشته تا به امروز، اظهار کرد: با وجودی که حدود 70 صندلی سوخت گازوئیل در مبادی مختلف استان وجود دارد، اما تنها حدود 12 صندلی، کارت سوخت آزاد برای رانندگان دارند.

وی با بیان اینکه محتمل است رانندگان خودروهای سنگین به هر دلیل با کمبود سوخت گازوییل روبرو شوند، اما به دلیل تصمیم سال گذشته و این محدودیت، تمام صندلی ها کارت سوخت آزاد گازوئیل ندارند، گفت: اگر راننده ای به صندلیی که کارت سوخت آزاد ندارند، مراجعه کند، امکان سوختگیری نخواهد داشت، در این شرایط بعضا شاهد درگیری با کارگران صندلی ها هستیم.

رئیس انجمن صندلی داران سوخت استان اصفهان با بیان اینکه پیش از این تمام صندلی های سوخت گازوئیل در کشور کارت سوخت آزاد داشتند، گفت: به این کارت ها، کارت سوخت اضطراری می گویند، اما از سال گذشته و بعد از افزایش نرخ سوخت در کشور، این کارت ها از صندلی های سوخت کشور جمع آوری شد و تنها به تعداد مشخصی صندلی های گازوئیل این کارت ها داده شد.

وی اضافه نمود: اگر راننده ای در بین راه و جاده سوختش تمام شد، بعضا اطلاع ندارد که کدام صندلی کارت سوخت آزاد گازوئیل دارد یا خیر؟

کامران در مورد دلایل جمع آوری این کارت های سوخت، شرح داد: سیاست دولت مقابله با قاچاق سوخت بود، اما باید توجه داشت که امکان ندارد منشا اصلی قاچاق سوخت از صندلی ها باشد که متاسفانه این تصمیم موجب درگیری بین رانندگان خودروهای سنگین و صندلی داران شده است، همچنین چند روز پیش در یکی از صندلی های سوخت گازوئیل در استان یزد، این درگیری منجر به کشته شدن کارگر صندلی شد.

وی توضیح داد: این تصمیم نه تنها مانع قاچاق گازوئیل نشده است، بلکه درگیری ها را در این بخش افزایش داده است و از سوی دیگر امروز بسیاری از رانندگان خودروهای سنگین از کم شدن میزان سهمیه سوخت گازوئیل خود گلایه دارند.

رئیس انجمن صندلی داران سوخت استان اصفهان با بیان اینکه انتخاب صندلی هایی که کارت سوخت آزاد گازوئیل دارند، بر عهده شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کشور بوده است، توضیح داد: وجود تعداد محدودی کارت سوخت آزاد گازوئیل حتی احتمال ایجاد رانت و تخلف در بین صندلی ها را افزایش می دهد.

به گفته کامران، سهمیه گازوئیل خودروهای سنگین براساس میزان بار و پیمایش به رانندگان تخصیص داده می گردد، اما اگر رانندگان بیش از این سهمیه استفاده نمایند، در سوختگیری آزاد گازوئیل دچار مشکل می گردد.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه تصمیم شرکت پخش بعضا زمینه ساز درگیری بین رانندگان و کارگران صندلی ها شده است، پیشنهاد داد: در کارت شخصی رانندگان یا امکان خرید سهمیه آزاد گازوئیل وجود داشته باشد که در این صورت هیچ صندلیی دیگر احتیاج به کارت اضطراری نخواهد داشت و یا تمام صندلی ها دارای کارت آزاد نفت گاز باشند تا از تکرار چنین اتفاقاتی در آینده پیشگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1336

به "حذف کارت سوخت آزاد گازوئیل مانع قاچاق نشد، درگیری را بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف کارت سوخت آزاد گازوئیل مانع قاچاق نشد، درگیری را بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید