حذف وعده های اصلی مانع سوخت و ساز بدن خواهد شد

به گزارش صنایع 90، یک متخصص تغذیه گفت: حذف وعده های غذایی باعث مسائل گوناگون از قبیل افزایش وزن و کاهش سوخت و ساز بدن خواهد شد.

حذف وعده های اصلی مانع سوخت و ساز بدن خواهد شد

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار درباره رژیم غذایی با حذف صبحانه و شام اظهار کرد: افرادی که قصد دریافت رژیم غذایی با حذف صبحانه و شام و جایگزینی مولتی ویتامین ها به جای آن ها را دارند باید بدانند که این روش بسیار نادرست است.

او افزود: با مصرف صبحانه موتور متابولیسم بدن روشن می گردد و توصیه بنده این است که حتما تا یک ساعت بعد از بیدار شدن به مصرف صبحانه مغذی و کامل اقدام گردد تا دچار نقص سیستم ایمنی بدن نشوید.

جوزدانی توضیح داد: برای داشتن یک متابولیسم قوی و درست کردن سوخت و ساز بدن به هیچ عنوان نباید از مصرف صبحانه غافل شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه حذف وعده های اصلی غذایی باعث از دست رفتن بخش عمده ای از مواد غذایی می گردد، تاکید نمود: همه مواد غذایی در مولتی ویتامین ها نیستند؛ چرا که مولتی ویتامین ها به عنوان مکمل مصرف می شوند و قرار است که تکمیل نماینده رژیم غذایی افراد باشند نه اینکه جایگزین مواد غذایی اصلی شوند.

جوزدانی ادامه داد: برای مثال، اگر افرادی 10 یا 20 درصد در دریافت ریز مغذی ها مانند آهن، روی، اسیدفولیک و ... با مشکل روبرو شدند، می توانند به وسیله مکمل یا مولتی ویتامین کمبود خود را برطرف نمایند؛ بنابراین تجویز این مکمل ها برای برطرف کمبود است.

او گفت: افراد به هیچ عنوان به وسیله ریز مغذی ها نمی توانند درشت مغذی های بدن خود را تامین نمایند؛ چرا که همه به حد مجازی از پروتئین، اسید های چرب مفید، سبزیجات و میوه جات نیاز دارند و باید دانست که تنها دریافت مکمل باعث جایگزینی فیبر، پروتئین، کربوهیدارت و ... نخواهد شد؛ بنابراین حذف وعده های غذایی و استفاده از مکمل های غذایی کار بسیار اشتباهی خواهد بود که عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: حذف وعده های اصلی غذا مانند صبحانه، ناهار و شام در هیچ کدام از رژیم های غذایی توصیه نمی گردد و حتی اگر افراد به حذف یک وعده از سه وعده غذایی خود اقدام نمایند به علت گرسنگی به سیستم ایمنی بدن خود آسیب جدی وارد نموده اند.

جوزدانی با بیان اینکه افراد بعد از اتمام رژیم خود در صورت حذف یکی از سه وعده های اصلی غذایی مجدد به مصرف هر سه وعده اقدام خواهند کرد، تاکید نمود: مصرف هر 3 وعده غذایی در هر رژیمی توصیه می گردد، در غیر اینصورت باید منتظر عملکرد مخالف بدن، افزایش وزن، کاهش سوخت و ساز، کاهش متابولیسم بدن و ... باشیم که بهتر است از انجام این کار پرهیز کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان یادآوری کرد: بیشترین مواد مغذی برای بدن به وسیله صبحانه دریافت خواهد شد، درواقع نان، شیر، پنیر، کره بادام زمینی، تخم مرغ و... که در وعده صبحانه میل می گردد، دارای خواص فراوانی است؛ بنابراین باید بدانیم که با حذف صبحانه بخش مهمی از پروتئین های دریافتی بدن را از دست می دهیم و ضروری است که مصرف صبحانه را در تمام روزهای سال مورد توجه قرار دهیم و از اهمیت آن غافل نشویم.

بدترین عوارض حذف صبحانه در بزرگسالان/ رژیم های غذایی اشتباهی که بدنتان را نابود می نمایند

وعده غذایی که حذف آن باعث ریزش موهایتان می گردد

حذف وعده شام در رشد و متابولیسم بدن تاثیر منفی دارد

هشدار؛ صبحانه نخورید چاق می شوید

10 ترفند غیررژیمی که به شما یاری می نماید به راحتی وزن کم کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1180

به "حذف وعده های اصلی مانع سوخت و ساز بدن خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف وعده های اصلی مانع سوخت و ساز بدن خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید