ثبت استانی جشنواره طلای سرخ قائنات

به گزارش صنایع 90، جشنواره طلای سرخ شهرستان قائنات به عنوان یکی از رویدادهای تأثیرگذار خراسان جنوبی در جذب گردشگران داخلی و خارجی در لیست رویدادهای ملی کشور به ثبت رسید.

ثبت استانی جشنواره طلای سرخ قائنات

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تأیید این خبر به خبرنگاران گفت: زعفران یکی از 3محصول راهبردی در خراسان جنوبی محسوب می گردد. بحث کاشت زعفران باکیفیت قدمت زیادی دارد و زعفران باکیفیت جهان را در خراسان جنوبی می توان پیدا کرد. البته از نظر اندازه فراوری تربت حیدریه در استان خراسان رضوی سهم بیشتری را ایفا می نماید، ولی قائنات که بخشی از شهرستان بیرجند در خراسان جنوبی محسوب می گردد، سال هاست جشنواره طلای سرخ (زعفران) را برگزار می نماید.

هادی شاهوردی با اشاره به اینکه جشنواره طلای سرخ هر سال در سطح استانی در قائنات برگزار می گردد، گفت: آشنایی با فرآوری، بسته بندی و بعلاوه کاربردهای دارویی گیاه زعفران از اهداف ثبت جشنواره بود و در کنار آن با توجه به اینکه شهرستان قائنات خاستگاه زعفران است به همین علت این شهرستان باید به عنوان مرکز زعفران ایران به همگان معرفی گردد.

در عین حال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از استقبال تورهای خارجی از جشنواره طلای سرخ اطلاع داد و یادآور شد: برگزاری جشنواره طلای سرخ موجب شده است یک سری از تورهای خارجی خود را به این جشنواره برسانند. پاییز فصل برداشت زعفران است و جشنواره نیز در این زمان برگزار می گردد و علاوه بر استان های دیگر، از خارج کشور نیز در این جشنواره حضور پیدا می نمایند.

به گفته هادی شاهوردی، جشنواره طلای سرخ قائنات ثبت استانی شده است. او گفت: در کوشش هستیم بعد از برگزاری چند جشنواره دیگر به ثبت ملی هم برسد، زیرا جشنواره طلای سرخ جزو رویدادهای مهم کشوری محسوب می گردد و ظرفیت ثبت کشوری را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در استان در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قائنات به عنوان محصولی با استانداردهای بالا برای عرضه در کشور و صادرات، کمیته ثبت رویدادهای گردشگری استان ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه های ثبتی رویدادهای گردشگری استان قرار داد. بدین ترتیب، در لیست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره 20209360 به ثبت رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2316

به "ثبت استانی جشنواره طلای سرخ قائنات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت استانی جشنواره طلای سرخ قائنات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید