شرح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی

به گزارش صنایع 90، رئیس سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی شرح داد.

شرح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز درباره شرایط تامین رمدسیویر در داروخانه ها گفت: تامین دارو انجام می گردد، اما وقتی مصرف رمدسیویر در خردادماه 600 هزار عدد بوده و اکنون در اواسط مرداد ماه به دو میلیون و 250 هزار عدد می رسد، نشان می دهد که گایدلاین ها را برای تجویز دارو درست رعایت نمی کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون افزایش 4 برابری مصرف رمدسیویر را نسبت به خرداد ماه داشتیم، اضافه کرد: دارو باید مطابق گایدلاین ها تجویز گردد و نظارت بر روی تجویز انجام گردد. در هیچ کشوری در جهان چنین الگوی مصرفی را نمی بینیم.

شانه ساز درباره موضوع کمبود سرم تزریقی هم گفت: در زمینه سرم هم ما پارسال این موضوع را پیش بینی می کردیم، اما فراوریکننده ها به مجلس اعتراض کردند که سازمان غذا و دارو می خواهد سرم وارد کند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، وی ادامه داد: یکی از شرکت های عظیم فراوری کننده سرم خاطرنشان کرد که دارد فراوریش متوقف می گردد و بر همین اساس هم ما برای واردات سرم برنامه ریزی کردیم، اما فراوریکننده ها به مجلس نامه نوشتند و تعهد تامین نموده و از ما خواسته شد اقدامی برای واردات نگردد. در حالی که اگر طبق برنامه ریزی خودمان پیش می رفتیم، اکنون مسئله ای برای سرم نداشتیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1781

به "شرح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید