توسعه چین؛ فرصتی برای دنیا

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران - گروه بین الملل: چانگ هوا، سفیر چین در ایران با انتشار یادداشتی به سیاست چین در دستیابی به توسعه و موفقیت این کشور پرداخته است. این یادداشت به توضیح ذیل است:

توسعه چین؛ فرصتی برای دنیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

امسال هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین است. طی 70 سال گذشته، چین تحت رهبری حزب کمونیست در زمینه های مالی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست، نظامی و امور خارجه به دستاوردهای چشمگیری دست یافته است.

با جمع بندی از تاریخ و واقعیت، اساسی ترین دلیل این است که مردم چین به رهبری حزب کمونیست، نظام سوسیالیسم با ویژگی های چینی را تاسیس و تکمیل نموده، سیستم حکمرانی کشور را بهبود و تقویت کردند.

در تاریخ 28 تا 30 اکتبر امسال، چهارمین جلسه نوزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با موفقیت در پکن برگزار گردید. در این جلسه تصمیم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در خصوص موضوعات مهم در تقویت و تکمیل نظام سوسیالیسم با ویژگی های چینی، ترویج نوسازی سیستم حکمرانی و توانایی حکمرانی کشور تصویب شد.

در عمل ثابت شده است که نظام سوسیالیسم و سیستم حکمرانی کشور با ویژگی های چینی مزایایی دارد و می تواند پیشرفت و توسعه چین با جمعیت حدود 1.4 میلیارد را ترویج دهد تا ملت چین با تاریخ تمدن بیش از 5000 ساله به دو هدف صد ساله و به احیای خود برسند.

امروز چین نه فقط برای چینیان، بلکه برای آسیا و دنیا است. جلسه مذکور به طور سیستماتیک مزایای چشمگیر نظام و سیستم حکمرانی کشور چین را از 13 جنبه مختلف جمع بندی نموده است. یکی از ابعاد مهم پایبندی به استقلال و سیاست درهای باز، مشارکت فعالانه در حکمرانی دنیای و یاری مستمر در ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک است.

دنیا امروز در حال تغییر و تحولات بی سابقه است که در صد سال گذشته سابقه نداشته است. موارد بی ثبات و نامشخص وجود دارد و انسان با چالش های مشترک روبرو است.

چین به عنوان سازنده صلح دنیای، مشارکت کننده در توسعه دنیای و مدافع نظم بین المللی، همیشه فعالانه در ساخت سیستم حکمرانی دنیای مشارکت نموده، حکمت چینی جهت بهبود حکمرانی دنیای ارائه داده و کوشش نموده است تا نظم بین المللی و سیستم حکمرانی دنیای در جهت منصفانه تر و معقول تری توسعه یابد.

همه ما می دانیم، در روبروه با چالش های دنیای یکی پس از دیگری، تنها یک کشور نمی تواند بایستد و مسائل دنیا را به تنهایی حل نماید. چین با ابتکار ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک، با هدف هماهنگی دنیای، پایبندی به ایده همکاری برد-برد، کنار گذاشتن قانون جنگل و سیاست زور و سلطه گری و بازی مجموع-صفر، برای توسعه انسانیت راه جدید مشارکت مشترک و بهره برداری مشترک را پیشنهاد می کند.

معتقدیم که با پیشرفت مداوم نظام سوسیالیسم با ویژگی های چینی، ترویج نوسازی سیستم حکمرانی و توانایی حکمرانی کشور، چین مستقل با درهای باز به توسعه با سطح و کیفیت بالای خود دست می یابد، و فرصت بیشتری و انرژی بیشتری برای توسعه دنیا فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 569

به "توسعه چین؛ فرصتی برای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه چین؛ فرصتی برای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید