تشکیل کمیته رسیدگی به حفاری های غیرمجاز در اصفهان

به گزارش صنایع 90، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد که به مناسبت هفته میراث فرهنگی و با حضور فرماندار شهرستان تشکیل شد از آغاز به کار کمیته رسیدگی به حفاری های غیر مجاز و در پهنه استان اصفهان خبر داد.

تشکیل کمیته رسیدگی به حفاری های غیرمجاز در اصفهان

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، عبدالرضا عرب بافرانی امروز پنجشنبه 1 خرداد ماه با اعلام این خبر گفت: شهرستان نجف آباد با پیشینه تاریخی 400 ساله در غرب استان اصفهان واقع شده و دارای جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری از عصر صفوی تا کنون است.

او افزود: با توجه به اینکه همگی در امر حفاظت از میراث فرهنگی مسئول هستیم، لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی در جامعه بیش از گذشته احساس می شود، لذا معتقدیم وزارت آموزش و پرورش می بایست با تدوین طرح های تعیین به آموزش لزوم حفاظت از میراث فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی بپردازد.

بافرانی تاکید کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی در استان و لزوم حفاظت هر چه بهتر از این آثار متعدد تاریخی، کمیته ویژه رسیدگی به حفاری های غیرمجاز در حوزه میراث فرهنگی با حمایت مسئولان دستگاه قضایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در مناطق مختلف استان تشکیل می شود.

در سرانجام این نشست از اعضای انجمن های دوستداران میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد با حضور فرماندار شهرستان و فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1033

به "تشکیل کمیته رسیدگی به حفاری های غیرمجاز در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته رسیدگی به حفاری های غیرمجاز در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید