تداوم حمایت ترکیه از گروه های مسلح سوری به بهانه آتش بس در ادلب

به گزارش صنایع 90، رئیس جمهور ترکیه با متهم کردن سوریه و کشورهای متحد آن به حمله به غیرنظامیان در ادلب، از کوشش های آنکارا برای برقراری آتش بس در این منطقه اطلاع داد

تداوم حمایت ترکیه از گروه های مسلح سوری به بهانه آتش بس در ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در ادامه اظهارات مداخله جویانه در امور سوریه و دامن زدن به تنش ها در مناطق شمالی این کشور، از کوشش جهت برقراری آتش بس در ادلب اطلاع داد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح اردوغان طی نشست خبری در فرودگاه آتاترک، پیش از سفر به کنفرانس برلین، گفت: ما متعهد هستیم از تمام ابزارهای سیاسی، دیپلماتیک و نظامی در مسائل سوریه، [دریای] مدیترانه و لیبی استفاده کنیم.

وی با تکرار ادعاهای بی اساس درباره عملیات ارتش سوریه در ادلب، مدعی شد: زمان آن رسیده که خشونت رژیم [بشار] اسد [رئیس جمهور سوریه] متوقف گردد. رژیم سوریه و متحدانش به غیرنظامیان در ادلب حمله می نمایند. مهاجرت به سمت کشور ما بار دیگر آغاز شده است. زمان آن است که به خشونت های این رژیم انتها دهیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اضافه نمود که موضوع ادلب را کنفرانس برلین، محل آنالیز راهکارهای انتها دادن به بحران لیبی، مطرح می نماید.

اردوغان پیشتر هم با تهدید به انجام اقدام نظامی علیه دولت سوریه، مدعی شد با این کار میخواهد مانع نقض آتش بس در ادلب گردد. (جزئیات بیشتر)

استان ادلب اوایل سال 2015 در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلاف جیش الفتح اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت بعضی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. این ائتلاف دیگر وجود ندارد زیرا حامیان منطقه ای تروریست ها دچار اختلافات شدید هستند.

با پیروزی های تدریجی ارتش سوریه در ماه های گذشته در جنوب و جنوب شرق استان ادلب، بخشی از این استان به کنترل ارتش سوریه در آمده است.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه چندی پیش، بعد از ملاقات با یکدیگر در استانبول طی بیانیه ای مشترک بر ضرورت اجرای توافق های به عمل آمده بین طرفین در خصوص سوریه و کوشش برای مقابله با تروریسم و مقابله با جدایی طلبان در سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور عربی تأکید کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 768

به "تداوم حمایت ترکیه از گروه های مسلح سوری به بهانه آتش بس در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حمایت ترکیه از گروه های مسلح سوری به بهانه آتش بس در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید