برنامه های دولت روسیه برای افزایش مشارکت در همه پرسی قانون اساسی

به گزارش صنایع 90، بر اساس اسناد به دست آمده، کرملین از بعضی شرکت های روسی خواسته که برای افزایش مشارکت مردم در همه پرسی قانون اساسی که می تواند به پوتین اجازه دهد تا سال 2036 قدرتش را حفظ کند، برنامه های اطلاع رسانی به راه بیندازند.

برنامه های دولت روسیه برای افزایش مشارکت در همه پرسی قانون اساسی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، بر اساس اسنادی که رویترز به آنها دست یافته، دستورالعملی که به سه کمپانی خصوصی عظیم روسی ارسال شده برای یاری به آنها به منظور تشریح برنامه لزوم اصلاح قانون اساسی و روندهای رای گیری برای کارمندان است و همچنین نشان می دهد که یک قرعه کشی برای جایزه در نزدیکی حوزه های رای گیری نیز در نظر گرفته شده تا رای دهندگان را برای شرکت در این همه پرسی ترغیب کند و جایزه آن یک خودرو یا آپارتمان است.

خبرگزاری رویترز نمی تواند معین کند که چه تعداد کمپانی این اسناد را دریافت نموده یا اینکه کمپانی های دولتی هم چنین توصیه هایی را دریافت نموده اند یا خیر.

گرچه مشارکت تشویقی از نظر قانونی مجاز است اما این جایزه، کمپانی ها را قادر می سازد تا بفهمند کارمندانشان رای داده اند یا خیر چون افرادی که وارد اتاقک های جایزه می شوند یک بارکد منحصر به خودشان را می گیرند که قابل رهگیری است.

مشارکت بالای رای دهندگان احتمالا فرصت هایی را برای تایید تغییرات قانون اساسی در این رای گیری به وجود می آورد که در بازه زمانی هفت روزه -از 25 ژوئن تا اول ژوئیه- برگزار می گردد و این مدت زمان خطر گسترش کووید-19 را کاهش می دهد.

این رای گیری همچنین به کرملین یاری می نماید تا نشان دهد حمایت گسترده مردمی از این تغییرات وجود دارد که شامل متممی می گردد که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری اجازه می دهد تا برای دو دوره شش ساله دیگر اگر انتخاب گردد، رئیس جمهور بماند. قانون اساسی کنونی روسیه از کاندیدا شدن پوتین پس از انتها ریاست جمهوری اش در 2024 جلوگیری می نماید.

مقام های روسیه پیشتر نیز برای افزایش شرکت در انتخابات تدابیری را اندیشیده بودند ک شامل توزیع رایگان غذا و پذیرایی در نزدیکی حوزه های رای گیری بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1103

به "برنامه های دولت روسیه برای افزایش مشارکت در همه پرسی قانون اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های دولت روسیه برای افزایش مشارکت در همه پرسی قانون اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید