قول سخنگوی جدید کاخ سفید برای دروغ نگفتن چقدر دوام آورد؟

به گزارش صنایع 90، کیلی مک انانی سخنگوی جدید کاخ سفید تنها 15 دقیقه بعد از اینکه در اولین کنفرانس خبری به خبرنگاران قول داد هرگز دروغ نخواهم گفت، چندین دروغ گفت.

قول سخنگوی جدید کاخ سفید برای دروغ نگفتن چقدر دوام آورد؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در حالی که دروغگویی های مکرر چند سال اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همواره سوژه رسانه های غربی بوده است، حالا شکستن قول چهارمین سخنگوی کاخ سفید دولت او برای راستگویی به خبرنگاران خبرساز شده است.

راستی آزمایی رسانه ها و خبرنگاران آمریکایی درباره قول کیلی مک انانی سخنگوی جدید کاخ سفید در اولین کنفرانس خبری او در کاخ سفید نشان می دهد که او به رغم وعده دادن درباره راستگویی، در این نشست خبری چندین بار دروغ گفت.

به نوشته پایگاه آمریکایی وُکس، کیلی مک انانی سخنگوی جدید کاخ سفید کمتر از 15 دقیقه بعد از اینکه به خبرنگاران قول داد هرگز دروغ نگوید، شروع به دروغگویی کرد.

این رسانه در گزارش خود نوشت: مک انانی شبیه به سلفای خودش از نشست خبری کاخ سفید برای دروغ گفتن استفاده خواهد کرد حتی بعد از اینکه به خبرنگاران قول داد که او دروغ نخواهد گفت.

مک انانی طی کنفرانس خبری جمعه شب در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس که از وی پرسیده بود آیا قول می دهد هرگز به خبرنگاران دروغ نگوید، گفته بود: من هرگز به شما دروغ نخواهم گفت و شما قول من را در این مورد خواهید داشت.

بنا بر گزارش رسانه های آمریکایی، پرسش از سخنگوی جدید کاخ سفید درباره اینکه آیا قول می دهد به خبرنگاران دروغ نگوید، یک سوال رایج است.

پایگاه وُکس در این باره می نویسد: خیلی بعید است که (سخنگویان کاخ سفید) به قولشان درباره راستگویی پایبند بوده باشند اما فقط دو سوال طول کشید که (مک انانی) چهارمین سخنگوی کاخ سفید ترامپ قولش را بشکند.

  • ترامپ و بایدن

به گزارش این رسانه، اولین دروغگویی کیلی مک انانی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص اتهامهای جنسی مطرح شده علیه جو بایدن انجام شد.

در روزهای اخیر اتهامات مطرح شده علیه جو بایدن نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا درباره آزار جنسی یکی از کارمندان او در دورانی که سناتور کنگره بود، خبرساز شده است.

تارا رید که از سال 1992 تا 1993 در دفتر بایدن سناتور اسبق ایالت دلاوِر آمریکا مشغول به کار بود، ماه گذشته در مصاحبه ای گفت در آن زمان توسط بایدن مورد تعرض قرار گرفته است.

بایدن به دنبال جنجال ایجاد شده درباره این اتهام آزار جنسی بیانیه ای صادر و بیان نمود: این (اتهامات) صحیح نیست و هرگز اتفاق نیافتاده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اتهام تارا رید علیه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره آزار جنسی را بسیار قوی تر از اتهام های وارد شده به برت کاوانا قاضی دیوان عالی آمریکا خواند.

بعد از اقدام ترامپ در معرفی کاوانا به عنوان قاضی پیشنهادی دیوان عالی (عالیترین نهاد قضایی ایالات متحده آمریکا)، چندین زن آمریکایی این نامزد را به آزار جنسی متهم کردند و کار به جلسات استماع کنگره هم کشیده شد.

  • برت کاوانا قاضی دیوان عالی آمریکا

در نهایت به دلیل آنکه جمهوری خواهان در آن زمان، بیشتریت کرسی های هر دو مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار داشتند، توانستند صلاحیت برت کاوانا را تایید کرده و او را به عنوان قاضی به دیوان عالی آمریکا بفرستند.

یک خبرنگار آمریکایی از سخنگوی جدید کاخ سفید در اولین کنفرانس خبری او خواست درباره قیاس ترامپ بین اتهامهای مطرح شده علیه کاوانا و بایدن توضیح دهد و اظهارنظر کند.

مک انانی در جواب گفت: به نظر من، آنچه علیه قاضی برت کاوانا انجام شد، یک اقدام بسیار ناحق بود و من نیازی نیست درباره اتهام های هرز و زشت مطرح شده علیه قاضی کاوانا که نادرستی آنها مورد راستی آزمایی قرار گرفت، صحبت کنم.

وُکس اما در گزارش خود می نویسد: اما (این حرف مک انانی) دروغ است. اتهام های مکرری که به کاوانا زده شد نه تنها نادرست نیستند بلکه در جریان تحقیقات نیویورک تایمز تعیین شد کاملا درست و معتبر هستند و این تحقیقات پاییز سال گذشته و تقریبا یک سال بعد از تایید صلاحیت او (به عنوان قاضی دیوان عالی) منتشر شد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، سخنگوی جدید کاخ سفید درباره پرونده تحقیقات اف بی آی از مایک فلین اولین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ هم دروغ گفت.

ژنرال مایک فلین اولین مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ بود اما به دنبال جنجالها درباره تماسها و رایزنی های او با مقام های روسیه به ویژه سفیر وقت مسکو در واشنگتن مجبور به استعفا شد. وی از سال 2012 تا 2014 مدیر آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا بود اما به دنبال اختلافات با مقام های ارشد وقت پنتاگون در دولت اوباما، از سِمت خود و خدمت در ارتش استعفا داد.

پیش از این نیویورک تایمز مدعی شده بود، ترامپ و دست کم 17 نفر از همراهان و مشاورانش از قبیل فلین قبل از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در سال 2016، بیش از صد بار با اتباع روس، واسطه ها و مقام های سایت افشاگر ویکی لیکس تماس برقرار کردند.

این روزنامه منابع تحلیل خود را اسناد ارائه شده به کنگره، پرونده دادگاه ها و بررسی های تیم تحقیق ویژه در زمینه دخالت خارجی در انتخابات سال 2016 در آمریکا ذکر کرده بود.

مک انانی در این کنفرانس گفت: ما یک دست نوشته اف بی آی را در اختیار داریم که در آن آمده است ما باید کاری کنیم که فلین دروغ بگوید و باعث اخراجش شویم پایان نقل و قول (از دست نوشته ادعایی اف بی آی).

وُکس ضمن رد ادعای سخنگوی کاخ سفید درباره مایک فلین می نویسد که مک انانی روایت نادرستی از این یادداشتهای اف بی آی کرده است.

  • مایک فلین و ترامپ

در گزارش این رسانه آمده است: یادداشتهای اف بی آی این را نمی گویند بلکه فاش میکند که قبل از پرسش و پاسخ اف بی آی با فلین در ژانویه 2017، یکی از اعضای تیم تحقیق نوشت که هدف ما چیست؟ حقیقت/ اعتراف گیری یا سوق دادن او به دروغ گفتن تا اینکه ما بتوانیم او را مورد تعقیب قضایی قرار داده یا باعث اخراجش شویم؟

وُکس ادامه داد: مهم است که این را به خاطر داشته باشیم تا این زمان (پرسش و پاسخ و تحقیقات از مایک فلین در ژانویه 2017) اف بی آی شواهدی درباره نقش قانون توسط فلین جمع کرده بود و یادداشت مورد استناد (کاخ سفید و طرفداران ترامپ) نشان نمی دهد که اعضای تیم تحقیق با هدف دستکاری و سوق دادن فلین به دروغگویی به جلسه بازپرسی از او رفته باشند.

به گفته این رسانه و خبرنگاران آمریکایی، سخنگوی جدید کاخ سفید در این نشست خبری درباره اتهامهای جنسی وارد علیه علیه ترامپ هم دروغ گفت.

یک خبرنگار در این کنفرانس خبری از مک انانی سوال کرد که آیا اعتبار ادعای بیش از 20 زن درباره ازار جنسی آنها توسط ترامپ از اعتبار آزار جنسی مطرح شده علیه بایدن کمتر است؟

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال گفت: رئیس جمهور همان چهار سال قبل قویا و فورا همه این اتهامها را رد کرد.

این بخش از سخنان مک انانی با راستی آزمایی رسانه و خبرنگاران آمریکایی روبرو شد و آنها روی دروغگویی او دست گذاشتند.

وُکس نوشت: اگرچه بیشتر اتهامها علیه ترامپ در سال 2016 مطرح شدند اما ای جین کارول همین سال گذشته ترامپ را به تجاوز متهم کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1000

به "قول سخنگوی جدید کاخ سفید برای دروغ نگفتن چقدر دوام آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول سخنگوی جدید کاخ سفید برای دروغ نگفتن چقدر دوام آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید