کمیته اطلاعاتی سنا: شواهدی دال بر تبانی ترامپ با روسیه وجود ندارد

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شبکه خبری اِن بی سی روز سه شنبه گزارش داد که کمیته اطلاعاتی مجلس سنا هیچگونه شواهد متقن دال بر تبانی میان تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با مقامات روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پیدا نکرده است.

کمیته اطلاعاتی سنا: شواهدی دال بر تبانی ترامپ با روسیه وجود ندارد

شبکه خبری اِن بی سی به نقل از اعضای دموکرات و جمهوریخواه این کمیته دوحزبی گزارش داد که این کمیته هیچگونه گواه و مدرکی نیافته است که نشان دهد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با مقامات روسیه تبانی نموده تا در ازای دریافت یاری از مسکو برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، تحریمهای روسیه را لغو نماید.

در این گزارش آمده است که با وجود عدم یافتن شواهد و ادله کافی توسط این کمیته، دموکراتها می گویند که برقراری یک سری تماسها میان دستیاران ترامپ از جمله فرزندان وی با بعضی مقامات روسیه نشاندهنده جریانی است که خواستار دریافت یاری از یک دشمن خارجی بود.

طبق این گزارش، رئیس جمهور کنونی آمریکا و دستیاران وی پیش از مراسم تحلیف ترامپ در ژانویه 2017، بیش از صد بار با مقامات روسیه تماس گرفته اند.

بازپرسان دموکرات مجلس سنا به شبکه خبری ان بی سی گفتند که ظرف 6 یا 7 ماه آینده گزارش نهایی خود را در مورد این تماسها تهیه و ارائه خواهند کرد.

لازم به ذکر است که رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا نیز تاکنونی هیچ گونه شواهدی دال بر تبانی ترامپ با روسیه ارائه ننموده است.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا تحقیقات مولر را یک زد و بند سیاسی می داند که نتوانسته است ظرف دو سال گذشته شواهد و ادله ای محکم ارائه نماید.

از سوی دیگر، مقامات روسیه نیز پیوسته اتهام مداخله مسکو در انتخابات آمریکا را رد نموده و می گویند که این اتهامات بهانه ای است در دست رقبای ترامپ برای توجیه شکست خود در انتخابات و همچنین منحرف کردن افکار عمومی از موارد واقعی تقلب و فساد انتخاباتی در این کشور.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 189

به "کمیته اطلاعاتی سنا: شواهدی دال بر تبانی ترامپ با روسیه وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته اطلاعاتی سنا: شواهدی دال بر تبانی ترامپ با روسیه وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید