آنالیز شاسی بلند نو kmc a5؛ امکانات و ویژگی ها

به گزارش صنایع 90، شاسی بلند اسپرت (kmc a5) که به عنوان جانشین خودروی چینی (SWM G01) ساخت شرکت سیف خودرو به شمار می رود، در حال حاضر با ظاهری جوان پسند و ارتقاء یافته بار دیگر به بازار ایران بازگشت. این خودرو که در گذشته با لوگوی (SWM) در میان خریداران ایرانی معامله می شد، پس از یک وقفه و با تغییرات گسترده در طراحی داخلی و خارجی اکنون به وسیله کرمان موتور با نام (KMC A5) برای رقابت جدی در کلاس خودروهای شاسی بلند شهری فراوری و عرضه می گردد. با ما همراه باشید تا در خصوص مشخصات فنی kmc a5 و تغییرات این خودروی تازه اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

آنالیز شاسی بلند نو kmc a5؛ امکانات و ویژگی ها

آنالیز مشخصات kmc a5

در آنالیز (kmc a5) نسبت به نسخۀ قبلی، باید به بهره گیری این خودرو از پیشرانه ای قدرتمندتر، امکانات رفاهی متنوع تر، تجربۀ رانندگی هیجان انگیز و راحت تر اشاره کنیم. این خودرو اگرچه با ظاهر اسپرت خود زمانی که به وسیله سیف خودرو عرضه می شد، اقبال بلندی نداشت و به علت عملکرد ضعیف خود مورد توجه قرار نگرفت. اما با تغییراتی که در نسخۀ تازه این خودرو شاهد هستیم، باید منتظر بمانیم و ببینیم که خریداران خودرو تا چه حد از آن استقبال می نمایند. در ادامه به مشخصات (kmc a5) چه از لحاظ فنی و چه طراحی بیشتر می پردازیم.

آنالیز موتور و گیربکس kmc a5

با آنالیز kmc a5 از لحاظ موتوری متوجه می شویم که این خودرو قلب تپینده ای دارد. این اتومبیل با وجود موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر خود، می تواند قدرتی معادل 155 اسب بخار و گشتاوری برابر با 220 نیوتن متر فراوری کند. این پیشرانۀ قدرتمند در کنار گیربکس 7 سرعتۀ 2 کلاچۀ تازه (kmc a5)، شتاب گیری سریع و رانندگی لذت بخشی را برای صاحبان آن فراهم می نماید.

در نسخۀ قبلی این خودرو از گیربکس 6 سرعتۀ اتوماتیک استفاده می گردد که تغییرات ایجاد شده در آن باعث بهبود مشخصات فنی (kmc a5) در قسمت عملکرد خودرو، شتاب گیری و کاهش مصرف سوخت آن شده است.

طراحی بیرونی kmc a5

طراحی اسپرت (kmc a5) با جزئیات دقیق و هماهنگی که دارد، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. از چراغ های جلوی این خودرو با الهام از مدل های کلاسیک لنسر اوولوشن گرفته تا سپر جلوی آن با ورودی های هوای بزرگ، ظاهری مجلل و قدرتمند به خودرو بخشیده اند.

در آنالیز مشخصات kmc a5 از نظر طراحی، باید بگوییم که خطوط تیز بدنه در نمای جانبی و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی این خودرو بر مجذوب کنندهیت آن افزوده اند. در نمای عقب آن نیز وجود یک بالچۀ کوچک روی صندوق عقب و دیفیوزر حرفه ای، هارمونی زیبایی را با خروجی های اگزوز این خودرو ایجاد نموده اند که همگی تأثیر فوق العاده ای روی ظاهر (kmc a5) دارند.

ابعاد و وزن kmc a5

از مشخصات فنی (kmc a5) و طراحی این خودرو که بگذریم، نوبت به آنالیز ابعاد آن می رسد. با طول 4610 میلی متر، عرض 1855 میلی متر و ارتفاع 1725 میلی متر، این خودروی شاسی بلند ابعاد متناسب با یک کراس اوور جمع و جور را دارد. فاصلۀ محوری 2750 میلی متری (kmc a5) نیز باعث بهبود پایداری خودرو در پیچ ها و انجام یک رانندگی نرم تر شده است. وزن 1560 کیلوگرمی خودرو نیز تعادل مناسبی بین قدرت و چابکی آن را ایجاد می نماید.

با وجود ابعادی که این خودرو دارد باید بگوییم که فضای داخلی جادار و راحتی برای سرنشینان فراهم شده است. از آن گذشته، فضای محوری خودرو نیز به افزایش فضا برای قرار دادن پاهای سرنشینان عقب خودرو یاری نموده که خود در افزایش علاقۀ خریداران به معاملۀ (kmc a5) منجر می گردد.

آنالیز فضای داخل کابین و امکان آن

در آنالیز (kmc a5) نوبت به داخل کابین این خودرو می رسد، کابینی که علاوه بر طراحی مجذوب کننده خود، به سیستم های ایمنی و یاری رانندۀ پیشرفته ای مجهز شده است. با نگاه کردن به داخل کابین این خودرو متوجه می شویم که با فضایی لوکس و مدرن با انبوهی از امکانات رفاهی و فناوری های روز جهان روبرو هستیم. وجود نمایشگر لمسی 10 اینچی در کنار سیستم صوتی قدرتمند با 9 اسپیکر و شارژ بی سیم تنها بخشی از تجهیزات مدرن و امکانات رفاهی این خودرو هستند که رانندگی با آن را خصوصاً در مسافت های طولانی لذت بخش می نمایند.

وجود سیستم تهویۀ مطبوع دوگانه در کنار گرمکن هایی که در صندلی های جلوی این خودرو تعبیه شده اند، باعث می گردد که سرنشینان خودرو در تمامی فصول سال احساس راحتی را با آن تجربه نمایند. علاوه بر این، وجود امکانات دیگری همانند تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سانروف پانورامیک و روکش های باکیفیتی که روی صندلی های (kmc a5) قرار داده شده اند، بر مجذوب کنندهیت این خودرو افزوده اند.

آنالیز سطح ایمنی kmc a5

در بخش ایمنی خودرو نیز از فناوری های روز جهان استفاده شده است تا علاوه بر امکانات رفاهی فوق العاده ای که برای (kmc a5) در نظر گرفته شده است، رانندگان و سرنشینان بتوانند با آسودگی بیشتری از آن استفاده نمایند. وجود مواردی مانند کروز کنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای در کنار دوربین 360 درجۀ این خود و سیستم های یاریی راننده همگی در داشتن یک رانندگی آسان و لذت بخش با (kmc a5) مؤثر خواهند بود.

سیستم های ایمنی فعال مانند (EBD)، (ABS)، کنترل پایداری الکتریکی در کنار دستیار حرکت در سربالایی نیز باعث افزایش ایمنی سرنشینان خودرو شده است. اما علاوه بر تمامی این فناوری های نوین در ایمنی، خودرو به یک ایزوفیکس برای صندلی کودک نیز مجهز است تا ایمنی بچه ها حین رانندگی با آن تضمین گردد.

جمع بندی

  • (kmc a5) به عنوان یک کراس اوور جمع و جور و نسخۀ تازه (SWM G01)، با طراحی اسپرت و امکانات رفاهی و ایمنی فراوان این بار تحت برند کرمان موتور به بازار ایران عرضه شده است.
  • این خودرو با توجه به ویژگی های ظاهری، عملکرد فنی قابل قبول و امکانات رفاهی می تواند برای افرادی که در پی یک خودرو چندکاره و ایمن هستند، مناسب باشد.
  • از نکات برجستۀ این خودرو می توانیم به طراحی اسپرت و مجذوب کننده، کابین راحت و مجهز و ایمنی بالای آن اشاره کنیم.
  • اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید در کنار عملکرد فنی، کیفیت ساخت، رقابت آن در بازار و قیمتی که دارد قبل از خرید آن را با سایر خودروهای هم رده مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید با توجه به احتیاج و بودجۀ خود برترین اتومبیل را بخرید.
منبع: هفت گنج
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2364

به "آنالیز شاسی بلند نو kmc a5؛ امکانات و ویژگی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شاسی بلند نو kmc a5؛ امکانات و ویژگی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید