مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا و تویوتا هایلوکس

به گزارش صنایع 90، زامیاد زد 24، یا همان نیسان آبی، سال های سال است که در بازار خودروی ایران حضور دارد، با مشتریان جدی و متعدد که باعث شده این خودرو به یکی از پیروز ترین برندها در بازار خودروی ایران تبدیل شود.

مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا و تویوتا هایلوکس

با این حال، هنگام خرید نباید به عنوان و سابقه توجه کرد و همواره باید این نکته را در نظر گرفت که کارخانه های خودروسازی در سراسر جهان همواره در تلاشند تا مدل های نوتری را با فناوری روز طراحی کنند، هر چند بسیاری از این تلاش ها لزوماً به موفقیت منجر نمی شود و باعث می شود یک مدل تا سال ها در بازار خودرو حضور داشته باشد و تا مدت های بی رقیب پیش بتازد.

زامیاد Z 24 هم جزء یکی از این مدل هاست که برای سال های متوالی در بازار حضور داشته است. در اینجا، به مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا و تویوتا هایلوکس می پردازیم تا ببینیم کفه ترازو به نفع کدامشان سنگینی می کند.

نمای داخلی زامیاد زد 24

مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا

وانت زامیاد پادرا محصول نو شرکت زامیاد از گروه خودروسازی سایپا است. یک وانت پیک آپ دیگر از محصولات این شرکت. این وانت در قیاس با زامیاد زد 24 خودروی بزرگ تری است و حدود نیم متر از رقیب قدیمی اش طویل تر است، در عرض اما تفاوت فقط 3 سانتی متر است، یعنی پادرا اندکی عریض تر است. به همین منوال ارتفاع پادرا از Z 24 بیشتر است. در حالی که، زامیاد Z 24 با دو موتور گازوییل سوز (دیزلی) و انژکتوری (بنزین سوز و دوگانه سوز) ارائه می شود، پادرا فقط موتور بنزین سوز دارد.

بر این اساس، با مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا متوجه می شویم که وزن زامیاد Z 24 حدود 150 کیلوگرم از پادرا کم تر است. وزن بار مجاز هر دو اما در وب سایت شرکت سایپا معادل 2100 کیلوگرم ثبت شده است. گیربکس پادرا بهبود یافته و به صورت 6 دنده دستی ارائه می شود، درحالی که، زامیاد زد 24 بنزینی به یک گیربکس 1 + 4 دنده ای دستی مجهز است، هر چند در مدل دیزلی یک گیربکس 1 + 5 دنده ای جایگزین شده است.

با مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا متوجه می شویم که حجم موتور هر دو خودرو کم و بیش یکی است، 2400 سی سی برای زد 4 و 2389 سی سی برای پادرا. قدرت موتور هر دو خودرو هم کم و بیش یکی است، به خصوص اگر قرار باشد مدل بنزین سوز زد 4 مقایسه شود، 95 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه برای پادرا و 100 اسب بخار در موتور بنزینی زد 24 در 4800 دور در دقیقه. از نظر ایمنی اما چیزی در وب سایت ذکر نشده، با این حال، پادرا به واسطه دارا بودن سامانه ضدسرقت ایموبلایزر، شیشه بالابر برقی، قابلیت تنظیم برقی آینه های بغل و کولر، امکانات رفاهی بیش تری از رقیب حرفه ایش دارد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه زامیاد پادرا با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای پشتی زامیاد Z 24

مقایسه زامیاد Z 24 با تویوتا هایلوکس

رقیب بعدی تولید مشهور شرکت تویوتا یعنی تویوتا هایلوکس است که در ایران از طریق شرکت ایرتویا عرضه می شود. این وانت معروف هم صرفاً با موتور بنزینی ارائه می شود، درحالی که، زامیاد زد 24 با دو نوع موتور انژکتوری و دیزلی تولید می شود که مدل انژکتوری به خودی خود به دو شکل بنزینی و دوگانه سوز در دسترس است.

با مقایسه زامیاد Z 24 با تویوتا هایلوکس متوحه می شویم که تویوتا موتوری حجیم تر دارد، 2400 سی سی در مقایسه با حجم 2400 سی سی زد 24. در قدرت موتور هم زور هایلوکس بر رقیب حرفه ای می چربد؛ هایلوکس موتوری با قدرت 164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه دارد، رقمی که برای زد 24 معادل 100 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه در مدل بنزین سوز است.

هایلوکس گشتاوری معادل 245 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه دارد، این رقم برای نوع بنزین سوز زد 24 معادل 190 نیوتن متر در 2400 دور در دقیقه است. هایلوکس البته خودرویی سنگین است و حدود 2 تن وزن دارد یعنی 440 کیلوگرم بیشتر از مدل بنزین سوز زد 24.

با مقایسه زامیاد Z 24 با تویوتا هایلوکس باید گفت که حجم باک هایلوکس بیشتر است، 80 لیتر برای هایلوکس در مقابل 65 لیتر در زامیاد Z 24 بنزینی. در مقایسه سطح ایمنی هایلوکس قطعاً خودروی ایمن تری است؛ این پیک آپ به 7 کیسه هوا در نمونه فول آپشن دو کابین مجهز است و نسخه تک کابین آن در بهترین حالت دارای کیسه هوای سرنشینان جلو به صورت کامل است. در عین حال، که به فناوری هایی چون سامانه تحویه هوای اتوماتیک، دوربین عقب و سامانه صوتی با قابلیت پخش دی و ی دی و درگاه ورودی یو .اس.بی. به همراه 6 بلندگو دارد که در زامیاد Z 24 یافت نمی شود.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از زامیاد Z 24 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش زامیاد Z 24 به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظرتان از پیکاپ های بالا کدام یک ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه ها با ما و خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2128

به "مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا و تویوتا هایلوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا و تویوتا هایلوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید