خرید و فروش فسیل با قیمت های کهکشانی!

به گزارش صنایع 90، اگر در طبیعت سنگ فسیلی که درون آن به جامانده جانوری و گیاهی وجود دارد، پیدا کنید، آن را به طبیعت بر می گردانید؟ یا وسوسه می شوید که فسیل را بردارید و در خانه نگهداری کنید، یا به فکر فروش آن می افتید؟ اگر فکر می کنید که برگرداندن آن به طبیعت کاری اخلاقی است، بهتر است بدانید که زمین شناسان و سیاستگذاران این حوزه کاملا با این ایده مخالف هستند. آن ها معتقدند که مکان های دارای فسیل، چون در معرض فعالیت های مخرب همانند ساخت و ساز، احداث معدن، جاده سازی و ... هستند، دارایی تاریخی - طبیعی آن ها همواره در معرض نابودی است. به همین علت آن ها با نگهداری و فروش فسیل ها مخالفتی ندارند.

خرید و فروش فسیل با قیمت های کهکشانی!

به گزارش خبرنگاران، برای بسیاری از مردم فسیل ها جذابیت خاصی دارند. جذابیتی که احتمالا از داستان شگفت انگیز آن ها در میلیون ها سال قبل نشات می گیرد. شاید به همین خاطر است که عده ای به خرید فسیل روی آورده اند و عده ای جهت جمع آوری فسیل از طبیعت و فروش آن ها به افراد علاقه مند را در پیش گرفته اند.

با این حال، اگر سری به پلتفرم های خرید و فروش آنلاین بزنید، خواهید دید که تعداد افرادی که مشغول فروش فسیل هستند، چه مقدار افزایش یافته است. آنالیز ما نشان می دهد که بیشتر این آگهی ها مربوط به خرید و فروش فسیل جانداران و گیاهانی همانند حلزون، صدف، مرجان، بندپایان منقرض شده، ماهی و حشرات منحصر به فرد است.

فسیل چند؟

آگهی دهندگان فسیل قیمت ثابتی برای گونه های مختلف ارائه نمی نمایند، و بیشتر براساس تصورات و انتظارات شان قیمت می دهند. شاید به همین خاطر است که یک بازه قیمتی 7 هزار تومانی تا 4 میلیارد تومانی در این بازار دیده می گردد.

یک آگهی دهنده که ساکن شهر مشهد است، برای 35 عدد فسیل خود قیمت 2 میلیون و 300 تومان را مشخص نموده است. او در توصیف فسیل ها گفته که مربوط به میلیون ها سال قبل هستند و بسیار سالم به جای مانده اند. او به ما می گوید که این فسیل ها تایید شده هستند و از کوه های اطراف مشهد آن ها را پیدا نموده اند.

فروشنده دیگری که موقعیت مکانی خود را محله یافت آباد در تهران اعلام نموده اند، برای یک فسیل، قیمت عجیب چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان را طلب نموده است. او در پاسخ به این سوال که دلیل این قیمت گذاری عجیب چیست، می گوید: اگر شما حرفه ای باشید می دانید که گونه این صدف منقرض شده است و تنها همین یک نمونه از آن به جامانده، بنابراین بیش از این ها می ارزد.

اما سوال بعدی او را خشمگین می نماید. می پرسم چگونه مطمئن هستید که در مکان های دیگر چنین فسیلی پیدا نمی گردد، فکر می کنم کسی قادر نیست چنین ادعای کند. با لحنی تند پاسخ می دهد. شما خریدار نیستید، فقط برای مزاحمت پیغام داده اید. بعد هم مصاحبه را ترک می نماید.

جالب است بدانید که در میان آگهی دهندگان، گروهی دیگری هم حضور دارند که قیمت نمی دهند. آن ها تنها حاضرند که فسیل شان را به بالاترین پیشنهاد به فروش برسانند. در این رابطه یک اگهی دهنده ساکن اسلام شهر در استان تهران، فسیل مرجان اش را در ازای بالاترین قیمت می فروشد. او در مصاحبه با ما قیمت پایه را 100 هزار تومان اعلام می نماید. البته تاکید می نماید که به این قیمت ها نمی فروشد، چرا که اعتقاد دارد فسیل اش ارزشمند و نادر است.

مورد عجیب فسیل رد پای دایناسور!

در میان آگهی های فسیل، احتمالا عجیب ترین موردی که می تواند توجه تان را جلب کند، فسیل رد پای دایناسور است. این آگهی ها هر چند کم هستند، اما عموم مردم را به اشتباه می اندازند. در واقع بیشتر این فروشندگان نا مطلع هستند و تصور می نمایند که رد هر پنجه جانداری در سنگ، رد پایی از یک دایناسور 200 میلیون ساله نادر است. این درحالی است که تشخیص چنین موضوعی به آنالیز های تخصصی و علمی احتیاج دارد.

آنالیز ها نشان می دهد که آگهی دهندگان فسیل رد پای دایناسور قیمتی بین 20 میلیون تا سه میلیارد تومان را طلب می نمایند.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن غرب تهران است، تصاویری از یک فسیل سنگی با ردپایی ادعایی از یک دایناسور را منتشر نموده است. البته او قیمتی برای این فسیل مشخص ننموده و گفته که به بالاترین پیشنهاد این فسیل را به فروش می رساند.

این آگهی دهنده که خود را سعید- الف معرفی می نماید، در پاسخ به سوالی درباره تاییدیه ردپای دایناسور به ما می گوید که این فسیل تاییدیه از مراکز زمین شناسی ندارد، اما مطمئن است که فسیل مربوط به ردپای دایناسور چند صد میلیون ساله است. او در خصوص محل نمونه برداری این فسیل هم شرح می دهد که خودش در اطراف دریاچه قم آن را پیدا نموده است.

او در خصوص قیمت هم پیشنهاد ها را 50 هزار تومان تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان می نماید. البته این آگهی دهنده همانند دیگران انتظار قیمت های بالاتری را دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2081

به "خرید و فروش فسیل با قیمت های کهکشانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش فسیل با قیمت های کهکشانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید