بعضی با ایجاد دو قطبی های کاذب فضای انتخابات را در جهت اهداف جناحی خود ملتهب می نمایند

به گزارش صنایع 90، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بعضی با ایجاد دو قطبی های کاذب فضای انتخابات را در جهت اهداف جناحی خود ملتهب می نمایند.

بعضی با ایجاد دو قطبی های کاذب فضای انتخابات را در جهت اهداف جناحی خود ملتهب می نمایند

توحید تقی زاده، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: جریاناتی در پی این هستند که با استفاده از خلاء هایی که در فضای سیاسی کشور وجود دارد بتوانند اقبال عمومی را به سوی خود جلب نمایند؛ مثلا بعضی با رجوع به مسائل قومیتی کوشش می نمایند تا آراء مردم را به سمت جریان خود سوق بدهند.

وی با بیان اینکه ورود به مسائل قومیتی یکی از معیار ها و فاکتور هایی است که جریانات مختلف به آن می پردازند و اگر این فضا به درستی مدیریت نگردد و توام با افراط و تفریط باشد، می تواند به یک تهدید تبدیل گردد، اضافه نمود: امروز شاهدیم که بعضی با شعار هایی در بین اقوام مختلف در نقاط مختلف کشور حضور می یابند و با دادن قول ها و وعده و وعید هایی از مردم می خواهند که در انتخابات ریاست جمهوری از آن ها حمایت نمایند؛ معتقدم این افراد در پی این هستند که با فعال کردن مسائل قومیتی سبد آراء خود را پر نمایند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در ملاقات با جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده مبنی بر اینکه اگر خانم ها اراده نمایند می توانند فرد یا جناحی را که مورد تایید آن ها است در مسند قدرت قرار دهند، گفت: این اظهارات آقای روحانی از آن دست حرف هایی است که موجب شد تا بعضی جریانات دوقطبی هایی را در فضای سیاسی کشور فعال نمایند. به هر روی اگر آقای روحانی به ظرفیت زنان باور داشت بهتر بود که از این ظرفیت در کابینه خود استفاده می کرد.

وی اعلام کرد: تناقض گویی در اظهارات رئیس جمهور زمانی پملاقات می گردد که به گفته مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانوده آقای روحانی هر چند ماه یک بار وقت ملاقات به آن ها اختصاص می داده است. معتقدم صحبت کردن از این موضوعات شبیه یک جوک است، چون آقایان در پی این هستند که با ایجاد دو قطبی های کاذب، فضای انتخابات را در جهت رسیدن به اهداف جناحی خود ملتهب نمایند.

تقی زاده اضافه نمود: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نیز شاهد بودیم که آقایان با طرح بعضی دوقطبی ها مثل دو قطبی مذاکره یا مقاومت شرایطی را رقم زندند که مردم را پای صندوق های رای بیاورند و این در حالی است که پس از گذشت 8 سال می بینیم که این دو قطبی ها به هیچ وجه جوابگوی احتیاج های کشور نبوده اند، اما با این وجود باز هم در آستانه انتخابات شاهدیم که بعضی در پی فعال کردن دو قطبی هایی مثل مذاکره یا مقاومت هستند و این همان گفتمانی است که از نظر ما شکست خورده است.

وی توضیح داد: رئیس جمهور دولت سیزدهم باید کسی باشد که از یک سو بتواند با همراه کردن مردم و جریانات سیاسی و با تعاملات گسترده کشور را از شرایط کنونی خارج کند و از سوی دیگر بتواند در گام دوم انقلاب با تاسی به آرمان های انقلاب، شرایطی را رقم بزند که هیچ کشوری نتواند ما را تهدید کند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کشورمان باید به سطحی از قدرت سیاسی و مالی برسد که هم مردم از شرایط بد مالی رها شوند و هم اینکه بتوانیم یک کنشگر سیاسی در خارج از کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1628

به "بعضی با ایجاد دو قطبی های کاذب فضای انتخابات را در جهت اهداف جناحی خود ملتهب می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی با ایجاد دو قطبی های کاذب فضای انتخابات را در جهت اهداف جناحی خود ملتهب می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید