ترامپ: چین تهدیدی برای جهانیان است

به گزارش صنایع 90، دونالد ترامپ ضمن انتقاد از چین بر سر اقدامات تجاری ناعادلانه اش، این کشور را تهدیدی برای دنیا و رییس جمهورش را یک دشمن خوانده است این درحالی است که چین امیدوار است ترامپ در دور بعدی انتخابات نیز پیروز گردد و همچنان رییس جمهور آمریکا باقی بماند.

ترامپ: چین تهدیدی برای جهانیان است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اخیرا گفته بود، با وجود نزاع کوچکی بر سر مسائل تجاری، روابط بسیار فوق العاده ای با شی جینپینگ، رییس جمهور چین دارد و هفتادمین سالگرد به قدرت رسیدن حزب کمونیست چین را نیز به این کشور تبریک گفت.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، با وجود تنش هایی که بر سر نزاع تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد، بسیاری در پکن امیدوارند که ترامپ یک دوره چهار ساله دیگر نیز رییس جمهور آمریکا بماند؛ زیرا گرچه ترامپ فردی غیرقابل پیش بینی است، مقامات چین رویکرد سیاسی او را نسبت به رییس جمهوری که بر مبنای اصول حرکت کند، بیشتر در راستای منافع چین می دانند.

یک مقام سیاسی در پکن که خواسته نامش فاش نگردد در این باره گفت: ترامپ یک تاجر است. می توان تنها با پراخت پول به او مسائل را حل کرد. تا زمانی که پول داریم می توانیم او را بخریم. به همین دلیل است که او را به دموکرات ها ترجیح می دهیم.

لونگ یونگتو، معاون سابق وزیر تجارت خارجی چین ماه جاری میلادی در کنفرانسی در شنژن اظهار کرد: توییت های فیلترنشده ترامپ در مذاکرات به چین یاری می نمایند زیرا خواندن دست او کار آسانی است. ما می خواهیم او دوباره در انتخابات پیروز گردد. از این اتفاق خرسند خواهیم شد.

یان ژوئتونگ، استاد روابط بین الملل در دانشگاه شینگهوا اخیرا اظهار کرد، چین به لطف ترامپ با بهترین فرصت استراتژیکش از زمان جنگ سرد روبه رو شد.

او در این باره اظهار کرد: ترامپ سیستم اتحاد به رهبری آمریکا را تضعیف نموده که این مساله موقعیت بین المللی چین را بهبود بخشیده است.

یک مقام وابسته به پکن گفت: ترامپ به طور ایدئولوژیک مخالف چین نیست. او درباره حقوق بشر و سین کیانگ و دریای چین جنوبی صحبت نمی کند.

این در حالی است که یک رییس جمهور دموکرات قطعا رویکرد سختگیرانه تری در این زمینه ها نسبت به چین خواهد داشت و نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز در مناظرات خود متعهد شده اند که فشار بیشتری را بر سر مسائل مرتبط با حقوق بشر بر چین اعمال نمایند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،گزارش استیضاح ترامپ هفته آینده به کمیته قضایی می رود

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 549

به "ترامپ: چین تهدیدی برای جهانیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: چین تهدیدی برای جهانیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید