برای ایجاد مقاومت در اقتصاد کشور باید به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم خبرنگاران

به گزارش صنایع 90، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد مقاومت در اقتصاد کشور باید به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا اقتصاد از درون مقاوم شود و اگر توجه ای به این سیاست ها نشود اقتصاد در مقابل عوامل برون زا ضربه پذیر خواهد ماند.

برای ایجاد مقاومت در اقتصاد کشور باید به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم خبرنگاران

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره نقش مخرب عوامل برون زای اقتصاد، اظهار کرد: بحث ضربه پذیری اقتصاد است یعنی اگر می خواهید ضربه پذیری اقتصاد کمتر شود که عوامل مخرب برون زا از قبیل تحریم، کرونا و ... بر آن تاثیری نداشته باشد یا کاهش یابد، باید مقاومت اقتصاد را از درون افزایش داد.

وی ادامه داد: مثلا در بحث کالا های اساسی مانند نهاده های دامی و ... باید به سمت تولید در داخل رفت تا نقش عوامل خارجی نتواند صدماتی به کشور بزند یا ضربات کاهش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد مقاومت در اقتصاد کشور باید به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا اقتصاد از درون مقاوم شود و اگر توجه ای به این سیاست ها نشود اقتصاد در مقابل عوامل برون زا ضربه پذیر خواهد ماند.

طغیانی شرح داد: هر چقدر قدرت مقاومت اقتصاد را بالا ببرید نقش مخرب عوامل برون زا کمتر می شود و هر چقدر ضعیف تر عمل شود اقتصاد با مشکل روبه رو خواهد شد و حتی این مورد اهرم فشاری برای کشور های دیگری می شود تا سیاست های خودشان را تحمیل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان بدون توجه به عوامل برون زا، اقدامات در زمینه مهار تورم، حفظ ارزش ریال، کنترل نقدینگی و ... انجام داد؟، اظهار داشت: یکی از این اقدامات صادرات است. یعنی برای مقاوم سازی اقتصاد کشور باید صادرات کشور را بالا برد و همچنین ارزآوری زیادی صورت گیرد.

این کننده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر سالی 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشید هیچ مسئله ای در اقتصاد به وجود نمی آید حتی اگر دچار تحریم هم باشید یعنی حتی در زمان تحریم هم کشور با وارد کردن ارز به کشور مشکل داشت، اما ارز های صادراتی را توانستیم وارد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1550

به "برای ایجاد مقاومت در اقتصاد کشور باید به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ایجاد مقاومت در اقتصاد کشور باید به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید