بحران فقدان آمار دقیق کرونا در قاره آفریقا

به گزارش صنایع 90، کشورهای آفریقایی با یک معضل اساسی روبرو هستند زیرا قادر به جمع آوری آماری نیستند که میزان واقعی شیوع کرونا را در میان جمعیت کشورهای این قاره نشان بدهد و همین موضوع توزیع واکسن کرونا را برای آنها سخت تر می نماید.

بحران فقدان آمار دقیق کرونا در قاره آفریقا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، متخصصان بیماری های اپیدمی ترس زیادی بابت نامشخص بودن تعداد مبتلایان و قربانیان کرونایی در قاره آفریقا دارند.

ارزیابی ها حاکی از آن است که آمار واقعی به هیچ عنوان با چیزی که بیان می گردد برابر نیست.

مجموعه ای از مطالعات ، نگرانی از اینکه اعداد و ارقام رسمی دست کم گرفته شده اند را افزایش داده است و این احتمال را می دهد که آفریقا علیرغم احتیاج فوری ، به عنوان یک اولویت برای کمبود واکسن جهانی در نظر گرفته نگردد.

بسیاری از کشورهای آفریقایی توانایی انجام آزمایش های گسترده را ندارند و ظرفیت جمع آوری اطلاعات قابل اعتماد در خصوص موارد و مرگ و میرها ، به ویژه در مناطق دورافتاده وجود ندارد. نکته شگفت آور اینکه در بعضی از نقاط آفریقا ابتلا به کرونا یک ننگ تلقی می گردد!

کمبود اطلاعات و عدم توانایی قربانیان در دسترسی یا پرداخت هزینه امکانات درمانی نیز ممکن است گزارش دهی را کاهش دهد و به همین دلیل قاره آفریقا در اولویت دریافت واکسن قرار ندارد.

سازمان بهداشت جهانی گفته است: آرایش منحصر به فرد اجتماعی و بوم شناختی در تعدادی از کشورهای آفریقایی به معنای سرعت انتقال کمتر و موارد شدید کمتر در مقایسه با کشورهای آسیب دیده است.

البته به نظر می رسد این بیانیه سازمان جهانی بهداشت بسیار غلط است و به نادیده دریافت این قاره یاری نموده است.

آمارها ظاهرا نشان می دهد میزان مرگ و میر در سراسر آفریقا در مقایسه با مناطق دیگر نسبتاً کم بوده است ، هرچند در حال افزایش است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1466

به "بحران فقدان آمار دقیق کرونا در قاره آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران فقدان آمار دقیق کرونا در قاره آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید