خبرنگاران خیران ملایری بیش از 18 میلیارد ریال به بخش سلامت کمک کردند

به گزارش صنایع 90، همدان- خبرنگاران- رییس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: سال گذشته خیران و نیکوکاران این شهرستان بیش از 18 میلیارد و 437 میلیون ریال به بخش سلامت و نیازمندان سخت درمان کمک کردند.

خبرنگاران خیران ملایری بیش از 18 میلیارد ریال به بخش سلامت کمک کردند

عباس آذرهمایون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: 6 میلیارد و 983 میلیون و 810 هزار ریال از این مبلغ توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان و خیران این شهرستان برای ساخت و ساز مراکز بهداشتی و درمانی کمک شده است.

وی اضافه نمود: سه میلیارد و 771 میلیون ریال از این مبلغ نیز واریزی خیران برای خرید تجهیزات پزشکی، بیش از 2 میلیارد و 862 میلیون ریال واریزی خیران برای کمک به بیماران سخت درمان نیازمند و صرف امور خیریه و 564 میلیون ریال واریزی خیران برای تهیه کپسول اکسیژن است.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر با بیان اینکه خیران برای پیشگیری و محافظت از ویروس کرونا 500 میلیون ریال کمک کردند ادامه داد: خیران و نیکوکاران ملایری برای تهیه سبد کالا به نیازمندان یک میلیارد و 218 میلیون ریال و برای ذبح گوسفند یک میلیارد و 366 میلیون ریال کمک کردند.

آذرهمایون همچنین واریزی خیران برای افتتاح وام قرض الحسنه کمک به بیماران نیازمند از این مبلغ را 960 میلیون ریال، مشارکت های مردمی مربوط به صندوق صدقات را حدود 123 میلیون ریال و مشارکت های مربوط به قلک ها را حدود 89 میلیون ریال مطرح نمود.

وی درباره فعالیت ها و اقدامات مددکاری این مجمع در سال گذشته نیز گفت: در مدت یاد شده یک هزار و 500 نفر برای راهنمایی و مشاوره به دفتر مجمع خیران سلامت ملایر مراجعه کردند.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر اضافه نمود: در این مدت 90 پرونده برای کمک هزینه شیمی درمانی بیماران نیازمند با مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل و 233 میلیون ریال کمک های موردی برای تهیه دارو به بیماران نیازمند پرداخت شد.

آذرهمایون تهیه 600 بسته غذایی به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون تومان، توزیع 17 بسته سبد کالا بین بیماران پروانه ای با همکاری اداره مشارکت های دانشگاه علوم پزشکی همدان، معرفی 233 بیمار نیازمند به مراکز درمانی، پزشک و آزمایشگاه و در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشکی برای 300 بیمار نیازمند را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

وی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به بیماران نیازمند و کادر درمان و پزشکی، با کمک خیران 28 هزار عدد ماسک جراحی، سه لایه و معمولی، یک هزار و 776 دست لباس سرهمی، 15 گالن 20 لیتری مایع ضدعفونی کننده، 56 هزار و 600 عدد دستکش لاتکس و معمولی، 322 عدد ژل ضدعفونی کننده دست و مشارکت نقدی 550 میلیون ریال تهیه و توزیع شد.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر ادامه داد: در مدت یاد شده با کمک خیران عملیات اجرایی فیزیوتراپی بیمارستان امام حسین(ع) آغاز و بازسازی بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و بخش فیزیوتراپی خیرساز این بیمارستان تکمیل و ساختمان استقرار دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام حسین(ع) با مبلغ 70 میلیون ریال و همچنین اتاق مادران بیمارستان مهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

آذرهمایون بیان نمود: علاوه بر این مبلغ 700 میلیون ریال برای تکمیل طرح آندوسکوپی بیمارستان امام حسین(ع) و 400 میلیون ریال برای طرح آی.سی.یو بیمارستان مهر ملایر توسط خیران کمک شد.

وی همچنین به دیگر کمک های خیران در حوزه تجهیزات پزشکی، فعالیت های فرهنگی مجمع، بازدیدها و نشست های مختلف و فعالیت های کمیته پرستاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت 2 پایگاه سلامت شهری حاج محمود ساریخانی و حاج محمدعلی رحیمی و تجهیزات پزشکی و اداری بخش های مختلف توسط خیران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر بیش از 500 خیر و نیکوکار با مجمع خیران سلامت ملایر همکاری می کنند و حدود 300 بیمار سرطانی زیر پوشش این مجمع هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1594

به "خبرنگاران خیران ملایری بیش از 18 میلیارد ریال به بخش سلامت کمک کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیران ملایری بیش از 18 میلیارد ریال به بخش سلامت کمک کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید