با این بیماری حتی سرفه باعث شکستن استخوان می گردد!

به گزارش صنایع 90، دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به اینکه پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است اضافه کرد: افرادی که زمینه خانوادگی دارند امکان ابتلا به این بیماری در آن ها بیشتر است.

با این بیماری حتی سرفه باعث شکستن استخوان می گردد!

پوکی استخوان نوعی بیماری است که بر اثر ابتلاء به آن استخوان ها ضعیف و شنماینده می شوند. مسئول پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: خم شدن، افتادن، زمین خوردن و در موارد شدید حتی سرفه نیز باعث شکستن استخوان می گردد.

دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به اینکه پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است اضافه کرد: افرادی که زمینه خانوادگی دارند امکان ابتلا به این بیماری در آن ها بیشتر است. مسئول پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تشخیص این بیماری به وسیله اسکن سنجش تراکم استخوان امکانپذیر است.

دکتر شاه آبادی اضافه کرد: موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان فعالیت بدنی و داشتن تحرک است که عضلات تقویت شده از استخوان ها حفاظت می نمایند. وی گفت: یوگا، پیاده روی، دویدن آرام از جمله فعالیت هایی است که باعث تقویت استخوان ها می گردد.

شاه آبادی اضافه کرد: مصرف غذا های سالم هم می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان فعالیت بدنی و داشتن تحرک است. وی با بیان اینکه شیر، ماست، پنیر، دوغ هر کدام به اندازه مناسب منبع کلسیم هستند گفت: شیراز، کشک، موز، آلو سیاه، روغن زیتون و ماهی نیز منبع غنی کلسیم بوده که در پیشگیری از بیماری پوکی استخوان موثرند. بر اساس مطالعات صورت گرفته چای کم رنگ نیز می تواند باعث استحکام استخوان ها گردد.

شاه آبادی اضافه کرد: علاوه بر مصرف غذا های سالم، وزن مناسب نیز در کاهش پوکی استخوان موثر است چراکه افراد چاق بیشتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند. وی گفت: سیگار نیز باعث تخریب و شنمایندگی استخوان ها می گردد و افراد باید از کشیدن سیگار اجتناب نمایند.

منبع: صدا وسیما

منبع: فرادید
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2235

به "با این بیماری حتی سرفه باعث شکستن استخوان می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این بیماری حتی سرفه باعث شکستن استخوان می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید