الیاس الفخفاخ مأمور تشکیل دولت جدید تونس شد

به گزارش صنایع 90، منابع تونسی از مشخص الیاس الفخفاخ برای تشکیل دولت جدید این کشور خبر دادند.

الیاس الفخفاخ مأمور تشکیل دولت جدید تونس شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری المیادین، ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای گفت که در پی شکست دولت حبیب الجملی در کسب رای اعتماد از مجلس این کشور، الیاس الفخفاخ، وزیر سابق دارایی را مأمور تشکیل کابینه دولت جدید تونس نموده است.

در این بیانیه تأکید شده است که الفخفاخ باید کابینه اش را طی یک ماه برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند و این مهلت از نظر قانونی غیرقابل تمدید است.

در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است که این تصمیم پس از مشورت ها و گفت وگوهای ریاست جمهوری با احزاب، فراکسیون ها و ائتلاف ها در مجلس و همچنین ملاقات با مقامات بلندپایه اتخاذ شده است. دولت جدیدی که تشکیل خواهد شد، دولت ریاست جمهوری نیست بلکه مجلس به آن رأی اعتماد خواهد داد و این مجلس است که حرف آخر را می زند.

الفخفاخ یک ماه فرصت دارد تا کابینه اش را تشکیل دهد و درصورت شکست در تحقق آن، انتخابات جدیدی در تونس برگزار خواهد شد.

انتخاب الفخفاخ 48 ساله برای تشکیل دولت بر اولویت های مالی پس از پایین آمدن نرخ توسعه، افزایش بدهی کلی و کاهش سطح خدمات طی 10 سال از زمان سرنگونی دولت زین العابدین بن علی در سال 2011 تأکید دارد.

الفخفاخ پیشتر در شرکت نفتی توتال فرانسه مشغول به فعالیت بوده و از سال 2012 نیز سکان وزارت دارایی این کشور را به دست داشته است.

وی همچنین در برهه ای به عنوان وزیر گردشگری تونس خدمت نموده است.

به دنبال پیروزی حزب النهضه در انتخابات مجلسی تونس، این حزب رایزنی های خود را برای تشکیل دولت جدید با سایر احزاب و گروه های سیاسی و مستقل این کشور آغاز کرد.

النهضه حبیب الجملی را به عنوان نامزد این حزب برای تشکیل دولت به رئیس جمهوری تونس معرفی و قیس سعید، رئیس جمهوری این کشور با صدور حکمی در 24 آبان گذشته او را مامور تشکیل کابینه کرد.

بر اساس قانون تونس الجملی یک ماه فرصت داشت اعضای دولت خود را معرفی کند و از مجلس رای اعتماد بگیرد اما پیروز به این کار نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 771

به "الیاس الفخفاخ مأمور تشکیل دولت جدید تونس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الیاس الفخفاخ مأمور تشکیل دولت جدید تونس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید