تایوان درباره درگیری نظامی با چین هشدار داد

به گزارش صنایع 90، ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه تایوان گفت، اگر افول در دومین اقتصاد بزرگ دنیا در بحبوحه جنگ تجاری، مشروعیت حزب کمونیست چین را تهدید کند، پکن ممکن است برای منحرف کردن فشارهای داخلی به درگیری نظامی با تایوان متوسل گردد.

تایوان درباره درگیری نظامی با چین هشدار داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ژانویه، چین اقدام به طرح دوباره اتحاد مجدد با تایوانی نموده است که استان شورشی خودش محسوب می نماید و معدود متحدان دیپلماتیک آن را تحریک نموده و پرواز بمب افکن ها در اطراف آن را به امری معمول بدل نموده است.

در بحبوحه جنگ تجاری چین با ایالات متحده، جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان در مصاحبه ای با رویترز توجهات را به افول مالی چین جلب کرد. وو چهارشنبه گفت: اگر ثبات داخلی یک مسئله بسیار جدی است، یا کند شدن رشد مالی به یک مسئله بسیار جدی برای مقابله از سوی رهبران ارشد تبدیل شده است، به همین علت ما باید بسیار مراقب باشیم. ما باید خود را برای بدترین وضعیت آماده کنیم... درگیری نظامی.

وزیر خارجه تایوان گفت، وضعیت مالی چین در حال حاضر خوب است، اما از سایر کشورها خواسته است تا مراقب آنچه که او به عنوان مسائلی در آنجا می بیند، نظیر بیکاری و نارضایتی مردم، باشند. وو با اشاره به رئیس جمهوری چین گفت: شاید شی جینپینگ خود مشروعیت خود را زیر سؤال برده باشد زیرا نتوانسته است اقتصاد چین را در حال رشد نگه دارد. این عاملی است که ممکن است باعث گردد رهبران چین تصمیم بگیرند که یک اقدام خارجی را برای منحرف کردن توجه داخلی انجام دهند.

وو گفت، تجاوز نظامی رو به رشد چین در این منطقه به یک منبع تنش بسیار جدی تبدیل شده و بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار داده است، اما اضافه کرد که تایوان تا حد ممکن برای برقراری صلح در این تنگه کوشش می نماید. او اضافه کرد: مطمئناً امیدواریم که تایوان و چین بتوانند با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند، اما می بینیم که مسائل ناشی از چین هم وجود دارد و سعی خواهیم کرد با آن مقابله کنیم.

وزیر خارجه تایوان همچنین درباره اعتراضات هنگ کنگ هم گفت: مردم متوجه شده اند که فرمول یک کشور، دو سیستم برای هنگ کنگ ایرادی دارد... مردم تایوان نمی خواهند در موقعیت مشابهی قرار بگیرند. ما قول می دهیم به مردم هنگ کنگ در کوشششان برای کسب آزادی و دموکراسی یاری کنیم. اگر لازم باشد، تایوان یاری هایی ارائه می نماید.

او جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما گفت، تایوان در این اعتراضات دخالتی نخواهد کرد. وزیر خارجه تایوان که شغلش را سخت ترین پست وزارتی در دنیا توصیف کرد، گفت: پنج کشور در روابطشان تجدیدنظر کردند و به سمت چین رفتند. گلایه آن ها همچنین موجب شد تا بسیاری از شرکت های دنیای هم توصیف های خودشان از تایوان را تغییر دهند. اذعان به اینکه تایوان بخشی از چین است، در ازای کسب فضای دیپلماتیک، امری کاملا غیر قابل قبول است. دیپلماسی تایوان نباید تحت الشعاع چین قرار بگیرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 480

به "تایوان درباره درگیری نظامی با چین هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان درباره درگیری نظامی با چین هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید