اتحادیه اروپا بلاروس را تهدید به تحریم کرد

به گزارش صنایع 90، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مسائل خارجی و راهبرد امنیتی روز سه شنبه در بیانیه ای که مورد موافقت وزرای امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نهاده شد، اظهار کرد، اتحادیه اروپا باور ندارد انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس آزاد یا عادلانه بوده و حالا به دنبال راه هایی برای اعمال تحریم علیه افرادی است که مسئول خشونت پلیس بعد از خاتمه رأی گیری هستند.

اتحادیه اروپا بلاروس را تهدید به تحریم کرد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری تاس، این بیانیه می افزاید: انتخابات در بلاروس، نه آزاد و نه عادلانه بوده است. مقامات دولتی خشونت نامتناسب و غیرقابل قبولی ایجاد کردند که دست کم یک مرگ و تعداد بسیاری زخمی به جا گذاشته است. هزاران نفر بازداشت شدند و سخت گیری نسبت به آزادی تجمعات، رسانه و ابراز عقیده تشدید شد. ما از مقامات بلاروس می خواهیم تمام بازداشت شدگان را فوراً و بدون قید و شرط آزاد نمایند.

در بیانیه جوزف بورل آمده است: این موضوع، خلاف این پیش زمینه است که ما اقدامات مقامات بلاروس را برای رسیدگی به اوضاع فعلی و آنالیز عمیق روابط اتحادیه اروپا با بلاروس، ارزیابی خواهیم کرد. این ممکن است شامل اقداماتی علیه افراد مسئول در خشونت مشاهده شده، دستگیری های بدون توجیه و تحریف نتایج انتخابات باشد.

سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا باور دارد علاوه بر این ها، گزارش های معتبر مشاهده نمایندگان داخلی نشان می دهد فرآیند انتخابات مطابق با استانداردهای بین المللی که از کشور عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا انتظار می رود، نبوده است. مردم بلاروس لایق بهتر از این ها هستند.

بورل یادآور شد که اتحادیه اروپا در سال های 2015-2016 چند گام عظیم برای برداشتن تحریم هایی برداشت که در سال 2004 علیه مینسک وضع شده بودند. از زمان آزادی زندانیان سیاسی در سال 2015، رابطه بین اتحادیه اروپا و بلاروس، بهبود پیدا نموده بود اما بدون پیشرفتی در حقوق بشر و حاکمیت قانون، رابطه اتحادیه اروپا و بلاروس، فقط بدتر خواهد شد.

این آژانس دیپلماتیک در انتها تأکید کرد: ما از رهبر سیاسی بلاروس می خواهیم برای جلوگیری از خشونت بیشتر، گفت وگوی واقعی و جامعی را با جامعه وسیع تر شروع کند. اتحادیه اروپا به حمایت از بلاروس دموکراتیک، مستقل، با اقتدار، مرفه و باثبات، ادامه خواهد داد.

با وجود این، بیانیه بورل تعیین ننموده که وزرای خارجه اتحادیه اروپا کی قصد دارند به آنالیز و ارزیابی مجدد روابط با بلاروس پرداخته و تحریم های احتمالی را در نظر بگیرند. چنان که یک منبع دیپلماتیک در بروکسل پیش تر به خبرگزاری تاس گفته بود، دیپلمات های رده بالا ممکن است خشونت رخ داده در بلاروس پس از انتخابات این کشور را، در نشست غیررسمی در برلین در تاریخ 27-28 اوت (6 و 7 شهریور)، آنالیز نمایند. این منبع تأیید کرد که این نشست ممکن است پیشنهادات بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر بازگرداندن تحریم ها را در نظر بگیرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1193

به "اتحادیه اروپا بلاروس را تهدید به تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا بلاروس را تهدید به تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید