اتحادیه اروپا وضع تحریم های جدید علیه روسیه را آنالیز می نماید

به گزارش صنایع 90، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه با نگرانی تحولات در روسیه و اقدامات پلیس علیه معترضان به بازداشت ناوالنی، منتقد مطرح کرملین را دنبال می نماید از برگزاری نشست وزرای خارجه اروپایی در روز دوشنبه برای اقدامات بعدی بروکسل علیه مسکو اطلاع داد.

اتحادیه اروپا وضع تحریم های جدید علیه روسیه را آنالیز می نماید

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از اعتراضات گسترده ضد دولتی در روسیه در اعتراض به بازداشت آلکسی ناوانی، منتقد کرملین گفت که روز دوشنبه با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره اقدامات بعدی علیه مسکو مشاوره می نماید.

کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خواهان بازنگری موضع دولت برلین در قبال خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 در واکنش به تحولات اخیر در روسیه شده است.

برای حمایت از آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف روس، که در بازداشت بسر می برد، عده ای از شهروندان روس در تظاهرات اعتراض آمیزی در چند شهر روسیه شرکت کردند.

طبق اطلاعات مراکز حقوق بشر در جریان اعتراضات روز گذشته، بیش از 3 هزار نفر بازداشت شدند و سازمان دهندگان این تظاهرات، آن را رکورد مطلق نامیدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بعضی همقطاران آلکسی ناوالنی، وعده داده اند که اعتراضات به دستگیری وی، در هفته های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته گفت که دیپلمات های آمریکایی حتماً به این وزارتخانه احضار خواهند شد تا درباره انتشار اطلاعات مربوط به مسیرهای اعتراضات شرح بدهند.

آلکسی ناوالنی که در اواسط تابستان گذشته با نشانه های مسمومیت به کشور آلمان اعزام شده بود، بعد از درمان در یکی از کلینیک های برلین، هفته گذشته هنگام ورود به فرودگاه مسکو، دستگیر شد و تا معین شرایطش از لحاظ قضایی، در بازداشت بسر خواهد برد. دولت آلمان و بعضی دیگر کشورهای غربی، دولت روسیه را به دست داشتن در شرایط پیش آمده برای این وبلاگ نویس مخالف دولت متهم نموده اند، ولی مقامات مسکو این اتهامات را تکذیب و آن را بی اساس می داند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس شورای اروپا روز آدینه در تماس تلفنی با پوتین رییس جمهوری روسیه بار دیگر نسبت به بازداشت ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت مسکو ابراز نگرانی کرد و خواهان آزادی وی شد.

شارل میشل روز آدینه در توئیتی نوشت: در تماس تلفنی با پوتین دوباره تاکید کردم که اتحادیه اروپا در محکومیت بازداشت الکسی ناوالنی متحد و خواهان آزادی فوری اوست.

وی همچنین از دولت روسیه خواست تا درباره کوشش ها برای ترور این فعال سیاسی تحقیقات کامل و روشنی را انجام دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1460

به "اتحادیه اروپا وضع تحریم های جدید علیه روسیه را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا وضع تحریم های جدید علیه روسیه را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید