6محور مورد توافق در نشست برلین برای پایان یافتن بحران لیبی

به گزارش صنایع 90، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفت: شرکت کنندگان در نشست آینده برلین درباره 6 موضوع مهم درخصوص خاتمه دادن به بحران لیبی به توافق رسیده اند.

6محور مورد توافق در نشست برلین برای پایان یافتن بحران لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قراراست ماه آینده میلادی نشست بین المللی با حضور کشورهای تاثیرگذار در بحران لیبی در پایتخت آلمان برگزار شود. این نشست در حالی، دسامبر 2019 برگزار می شود که تمام اقدامات سازمان ملل و نشست های بین المللی برای خاتمه دادن به جنگ داخلی لیبی و از سرگیری مذاکرات سیاسی دراین کشور با ناکامی همراه بوده است.

کننده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفت: تمام شرکت کنندگان در نشست بین المللی برلین درخصوص مسائل مهم بحران لیبی از جمله بازگشت به توافق سیاسی، تحریم تسلیحاتی، اجرای آتش بس، آزاد سازی اقتصادی ، اجرای اقدامات امنیتی در طرابلس و اجرای قوانین بین المللی مربوط به حقوق بشر به توافق رسیده اند.

به نوشته تارنمای الوسط - لیبیا غسان سلامه افزود: این موارد برای اجرایی شدن نیاز به زمان دارد و ما انتظار داریم که نشست برلین به اجرایی شدن آتش بس در سراسر لیبی منجر شود.

وی با بیان اینکه نشست برلین در حالی برگزار خواهد شد که شورای امنیت نتوانسته است به بحران و جنگ داخلی لیبی خاتمه دهد، گفت: سازمان ملل می کوشد تا چتر بین المللی برای اجرای توافقات لیبیایی - لیبیایی ایجاد کند.

غسان با بیان اینکه سازمان ملل بارها تلاش کرده است تا آتش بس را در برخی از مناطق لیبی برقرار کند، گفت: ما در این زمینه شکست خورده ایم و لذا برای متوقف کردن جنگ در لیبی به فکر استفاده از جامعه بین المللی افتادیم.

وی با اشاره به دخالت های بیگانگان در لیبی گفت: مزدورانی از کشورهایی آفریقایی و غیر آفریقایی برای شرکت در جنگ لیبی به این کشور می آیند و شرکت های تسلیحاتی نیز به لیبی سلاح ارسال می کنند و برخی دولت ها نیز پهپاد در اختیار طرف های جنگ قرار می دهند. این اقدامات آتش جنگ در لیبی را شعله ورتر می کند.

کننده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی، خاتمه دادن به جنگ داخلی این کشور را شرط لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری دانست و شرح داد: در شرایط کنونی نمی توان این انتخابات را در لیبی برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 627

به "6محور مورد توافق در نشست برلین برای پایان یافتن بحران لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6محور مورد توافق در نشست برلین برای پایان یافتن بحران لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید