ابداع فناوری تازه برای میزان گیری میزان توسعه سرطان در بدن

به گزارش صنایع 90، دانشمندان فناوری جدیدی را ابداع کرده اند که مقدار توسعه سرطان در بدن را مقدار گیری می کند.

ابداع فناوری تازه برای میزان گیری میزان توسعه سرطان در بدن

تیمی از محققان در ایالات متحده آمریکا یافته های خود در مورد ابداع روشی نو برای میزان گیری میزان متاستاز سلول های سرطانی و انتشار آن ها در بدن انسان را منتشر کردند.

پیش از این، توسعه سرطان در بدن تا پس از ظهور تومور های سرطانی در اندام نو از طریق جریان سلول های تومور در جریان خون تشخیص داده نمی شد و ردیابی فعالیت آن ها در داخل بدن تقریباً غیرممکن بود.

فناوری مدرنی که تیم محققان موسسه فناوری جورجیا در ایالات متحده به دست آوردند، از طریق یک برنامه درمانی که با نمونه برداری از خون بیمار شروع می شود، برنامه درمانی دقیق تری را ممکن ساخته است.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله علمی Nature Communications، این فناوری است از واحد های حسگر میکروسکوپی حاوی به اصطلاح تراشه های میکروسیالی که باعث می شود این حسگر ها بتوانند خوشه های سلول های بدخیم را در طول گردش خون نظارت و حتی جهت های مختلف آن را دنبال کنند.

طبق این گزارش، این تراشه های نو یک میکرونی می توانند هر سلول خونی را از طریق فیلتر هایی که در جریان خون حرکت می کنند، شناسایی و معین کند که آیا سلول سرطانی است یا خیر.

دلایلی وجود دارد که قبلاً از انجام یک مطالعه دقیق برای پیگیری میزان توسعه سرطان در بدن منع شده بود، زیرا بیشتر روش های تجزیه و تحلیل در حال حاضر به قدری تند هستند که منجر به جدا شدن خوشه های سلولی و بازگشت آن ها به تصویر یک سلول واحد می شوند و از این رو تشخیص آن ها در بقیه اعضای بدن سخت می شود.

منبع: مدیکال اکسپرس

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2150

به "ابداع فناوری تازه برای میزان گیری میزان توسعه سرطان در بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع فناوری تازه برای میزان گیری میزان توسعه سرطان در بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید