ابتلاء 40 درصد کادر درمانی سرخس به کرونا، دستگاه سی .تی .اسکن نداریم

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار شهرستان سرخس با اشاره به ابتلاء 40 درصد کادر درمانی سرخس به کرونا، گفت: فرسوده بودن تأسیسات بیمارستان لقمان حکیم، کمبود نیرو و نبود دستگاه سی .تی .اسکن برای تشخیص به موقع و خدمات دهی مطلوب به بیماران مبتلا به کرونا در حال حاضر جزء مهمترین مسائل شهرستان است.

ابتلاء 40 درصد کادر درمانی سرخس به کرونا، دستگاه سی .تی .اسکن نداریم

محمدرضا رجبی مقدم در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: چون در سرخس مراکز حساسی وجود دارد و حدود 5000 نفر نیروی کار از دیگر استان ها در صنعت نفت و گاز این شهرستان مشغول فعالیت هستند و گاز 6 استان کشور و آب شرب مشهد از این شهرستان تأمین می گردد به همین دلیل از همان ابتدا در تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا جدی تر وارد عمل شدیم.

وی اظهار کرد: از دو نفری که در همان ابتدا در سطح استان آلوده به ویروس کرونا شدند یک نفرشان از شهرستان سرخس بود و این موضوع موجب شد از همان روزهای اول درگیر این ویروس شویم.

فرماندار شهرستان سرخس توضیح داد: به دلیل اینکه سرخس شهرستانی مرزی است و ورود و خروج به کشور همسایه، مشهد و دیگر شهرستان ها را داریم از همان ابتدا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی در مبادی ورودی شهرستان ایجاد شد.

وی با اظهار تأسف از اینکه در پیک اول شیوع ویروس کرونا 13 نفر از همشهریان را از دست دادیم و از ابتدا تا کنون 420 نفر نیز مبتلا شدند، گفت: با وجود اینکه با تدابیر اتخاذ شده در پیک اول توانستیم بعد از مدتی گسترش بیماری را مهار کنیم به طوری که نزدیک به دو ماه هیچ مورد فوتی در شهرستان نداشتیم، اما در موج دوم به دلیل آزاد سازی ها و برطرف محدودیت هایی که صورت گرفت، مجدد شاهد شیوع ویروس کرونا در شهرستان هستیم.

رجبی مقدم اضافه کرد: از دو هفته قبل که شهرستان سرخس در شرایط قرمز قرار گرفته بلافاصله ستاد مبارزه با ویروس کرونا تشکیل و تصمیمات جدی تری نسبت به پیک اول در شهرستان گرفته شده است.

وی عنوان کرد: ضمن اینکه ارائه خدمات توسط ادارات به افراد فاقد ماسک ممنوع شد، نظارت ها بر بازار شدیدتر شده به طوری که 80 تا 90 درصد بازاریان زدن ماسک، پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت می نمایند.

فرماندار سرخس همچنین گفت: بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا برگزاری تمامی مراسم عروسی و عزا در شهرستان ممنوع و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد جدی و قانونی دارد، از سویی سرویس اتوبوسرانی و تاکسیرانی موظف شدند با 50 درصد ظرفیت تردد نمایند و قبل از سوار شدن مسافران خودرو را باید ضدعفونی نمایند.

وی عنوان نمود: به علت اینکه در پیک دوم، شیوع ویروس کرونا سرعت بیشتری گرفت موجب شد، طی 3 هفته اخیر حدود 12 تا 13 نفر از همشهریان را از دست بدهیم.

رجبی مقدم ادامه داد: با توجه به جمعیت 100 هزار نفری شهرستان سرخس اما از نظر امکانات درمانی بسیار ضعیف هستیم، از سویی برای تشخیص به موقع بیماران مبتلا به کرونا امکانات و تجهیزات لازم به خصوص دستگاه سی .تی .اسکن را نداریم که در حال رایزنی با مسئولان استانی هستیم تا بتوانیم این دستگاه و تجهیزات مورد احتیاج را به شهرستان بیاوریم.

لقمان حکیم؛ بیمارستانی 96 تخت خوابی که با 64 تخت فعالیت دارد

وی عنوان نمود: اگر چه بیمارستان لقمان حکیم سرخس 96 تختخوابی طراحی شده اما در 15 سال قبل اتاق های 32 تخت به حالت نازک کاری رها و دیوار شده و بیمارستان فقط با 64 تخت فعالیت خود را شروع کرد و این موجب شد اکنون با مسائل و کمبودهایی روبرو باشیم.

فرماندار سرخس اعلام کرد: چون در پیک دوم 40 درصد کادر درمانی شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند در حال حاضر با کمبود نیرو و از سویی با فرسوده بودن تأسیسات بیمارستان نیز روبرو هستیم.

وی عنوان نمود: با وجود اینکه حدود 24 تخت از بیمارستان شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته اما اغلب بین 14 تا 15 تخت بیشتر درگیر بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیستند.

رجبی مقدم اضافه کرد: هر چند هنوز هم مجبور هستیم تست هایی را که گرفته می گردد، به مشهد بفرستیم، اما برای تعیین شدن نتیجه تست ها باید پنج تا 6روز منتظر بمانیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آقایان در شهرستان درگیر بیماری کرونا شدند و 80 درصد مبتلایان بالای 70 سال سن دارند، توضیح داد: اگر چه در موج اول ساختمانی دو طبقه برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شد، اما چون خانواده ها خواستند بیماران در کنار خودشان نگهداری شوند به همین دلیل اکنون مراکزی که تجهیز شدند مورد استفاده قرار نمی گیرند.

فرماندار سرخس اضافه کرد: چون در حال حاضر حدود 170 نفر در قرنطینه خانگی و 11 نفر در بیمارستان بستری هستند، از شهروندان درخواست داریم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در حد امکان از تردد در معابر پرهیز نمایند.

رجبی مقدم توضیح داد: 55 درصد جمعیت روستایی و اغلب کشاورز هستند و از سویی به دلیل گرما کمتر از ماسک استفاده می نمایند ولی در شهر حدود 60 درصد از ماسک استفاده می نمایند.

وی عنوان کرد: با توجه به فاصله 200 کیلومتری سرخس تا مرکز استان و اعزام سالیانه 400 تا 450 نفر و از سویی داشتن بدترین و خطرناک ترین جاده های مواصلاتی از مسئولان استانی درخواست داریم در برطرف مسائل بهداشتی سرخس بیشتر کوشش نمایند.

فرماندار سرخس در سرانجام توضیح داد: اگر چه در شهر مزداوند فقط سه نفر مبتلا به کرونا داشتیم که درمان شدند ولی بیشترین مشکل در شهر سرخس و به ترتیب مربوط به روستاهای حسن آباد، قوش بزرگ، قوش سربوزی و ابراهیم آباد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1148

به "ابتلاء 40 درصد کادر درمانی سرخس به کرونا، دستگاه سی .تی .اسکن نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلاء 40 درصد کادر درمانی سرخس به کرونا، دستگاه سی .تی .اسکن نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید