3 هزار نفر در تونس دست به تظاهرات زدند

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، شبکه المیادین از تظاهرات گسترده در پایتخت تونس واقع در شمال آفریقا در سالروز ترور شکری بلعید حقوقدان و فعال سیاسی تونسی و رهبر حزب دموکرات میهن پرستان تونس اطلاع داد.

3 هزار نفر در تونس دست به تظاهرات زدند

خبرنگار المیادین گزارش داد: تظاهرات کنندگان در خیابان حبیب بورقیبه دست به تظاهرات زده اند و خواهان شناسایی قاتلان شکری بلعید هستند.

منابع امنیتی تونسی به خبرنگار شبکه لبنانی المیادین اعلام کردند که شمار تظاهرات کنندگان از سه هزار نفر فراتر می رود.

بر اساس این گزارش؛ در این تظاهرات اتحادیه های صنفی و رهبران این اتحادیه ها حضور دارند.

لازم به ذکر است که شکری بلعید حقوقدان و فعال سیاسی تونسی و رهبر حزب دموکرات میهن پرستان (التیار الوطنی الدیمقراطی) ششم فوریه 2013 هنگام خروج از منزلش ترور و کشته شد. وی از منتقدان علیه دولت زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری تونس بود که هنگام خروج از منزلش در منطقه المنزه در حومه شهر تونس توسط فرد ناشناسی مورد حمله نهاده شد و سوء قصد کننده پس از شلیک چهار گلوله به سر و سینه وی، به یاری همدست موتور سیکلت سوار خود از منطقه گریخت. بلعید را به درمانگاه النصر آوردند ولی او کشته شده بود.

در داخل و خارج تونس ترور وی با واکنش های بسیاری همراه بود هزاران نفر در شهرهای مختلف تونس دست به تظاهرات زده و با پلیس درگیری پیدا نمودند که با واکنش پلیس و پرتاب گاز اشک آور و زدوخورد همراه بود. کابینه وزرا در آستانه انحلال نهاده شد و نخست وزیر ترور او را محکوم و این عمل را یک ترور سیاسی نامید و آن را ترور انقلاب تونس لقب داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1493

به "3 هزار نفر در تونس دست به تظاهرات زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار نفر در تونس دست به تظاهرات زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید