217 هزار فرصت شغلی نو ایجاد کردیم

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی با اشاره به برگزاری جلسه اخیر شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور و اعضای دولت، گفت: این جلسه 13 مصوبه داشت؛ تحلیلی از شرایط بازار کار و اشتغال و بیکاری کشور ارائه کردیم که این تحلیل، سیاست های خاصی را به عنوان خروجی های اصلی در اختیار ما قرار می داد.

217 هزار فرصت شغلی نو ایجاد کردیم

وی با اشاره به اینکه در این جلسه، مروری بر عملکرد بخش اشتغال دولت سیزدهم داشتیم، ادامه داد: نخستین اقدام دولت در این حوزه این بود که اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال کشور در دولت سیزدهم، رونمایی و تصویب شد.

عبدالملکی افزود: این اکوسیستم، یک نظام واره است که نحوه تعامل بخش های مختلف کشور برای ایجاد اشتغال را نشان می دهد؛ در قالب دو گانه اشتغال و فراوری، پنج عاملی که برای فراوری نیروی انسانی ضروری است در یک اکوسیستم و اکوسیستم و یک نظام واره، کنار هم قرار می گیرند و همه این ها باید با هم حرکت نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون این اکوسیستم در حال فعالیت است و 71 دستگاه دولتی، عمومی، غیر دولتی، نهادهای انقلابی و تشکل های کارگری و کارفرمایی که خارج از دستگاه های حاکمیتی هستند در حال ایفای نقش هستند و ماشین اشتغال دولت سیزدهم، حرکت خود را شروع نموده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سه ماه گذشته حدود 217 هزار فرصت شغلی تازه در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است، افزود: در 6 ماه گذشته اش تقریباً 200 هزار فرصت شغلی ثبت شده بود.

عبدالملکی افزود: همه دستگاه هایی که در ارتباط با اشتغال، فعالیت می نمایند به سامانه رصد دسترسی دارند و اطلاعات و فعالیت های اشتغال آفرینی خود را در آن جا ثبت می نمایند و هر کدملی، فقط یک بار می تواند ثبت گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با این حساب از ابتدای سال جاری تا به امروز، 417 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و در سه ماهه آینده نیز پیش بینی می کنیم حدود 350 تا 400 هزار فرصت شغلی ایجاد گردد که نشان دهنده این است که اکوسیستم و ماشین اشتغال دولت سیزدهم، به آرامی در حال شتاب گرفتن است.

وی افزود: با 26 دستگاه برای ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل در طول 18 ماه از شهریور سال 1400 تا اسفند سال 1401 توافق کردیم و بر اساس آن داریم عمل می کنیم.

عبدالملکی گفت: 600 هزار فرصت شغلی را برای 6 ماهه دوم سال 1400 و یک میلیون و 250 هزار فرصت شغلی را برای سال 1401 در نظر گرفتیم که تقسیمات استانی و بین دستگاهی و منابع آن ها معین شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خالص بیمه شده های سازمان تأمین اجتماعی، 130 هزار نفر افزایش یافته است، افزود: خالص اشتغال سال جاری پس از آمارگیری مرکز آمار ایران در اواخر زمستان، اعلام می گردد.

عبدالملکی گفت: حدود 7 تا 8 میلیون شغل غیر رسمی داریم که بیمه ندارند و اطلاعات درستی از شرایط این شغل ها نداریم.

وی افزود: سامانه جامع اشتغال ایرانیان، به تازگی، کار خود را شروع نموده و در حال تکمیل و پالایش این آمار است، اما هنوز کامل نشده است؛ تا آن موقع، اتکای ما برای تحلیل بازار کار به طرح های آمارگیری است که به وسیله مرکز آمار ایران انجام می گردد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1976

به "217 هزار فرصت شغلی نو ایجاد کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "217 هزار فرصت شغلی نو ایجاد کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید