2 طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل با فیله مرغ و سس مخصوص و سنتی سزار

به گزارش صنایع 90، 4 جولای (14 تیر) روز جهانی سالاد سزار است. سالاد سزار یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین سالادهای ایتالیایی است که برخلاف تصور عموم ربطی به ژولیوس سزار امپراطور رم باستان ندارد. سالاد سزار اختراع سزار کاردینی آشپز ایتالیایی-آمریکایی است که در جشن های استقلال آمریکا در سال 1924 از سر ناچاری و خالی بودن یخچال رستوران با مواد دم دستش یک سالاد خوشمزه آماده کرد. احتمالا آن روز آقای سزار کاردینی فکرش را هم نمی کرد که سالاد ابداعی اش یک روز تبدیل به پرطرفدارترین سالاد رستوران های درجه یک در سرتاسر جهان گردد. 2 آموزش دستور پخت سالاد سزار رستورانی با فیله مرغ و سس مخصوص و سنتی این سالاد را در مجله خبرنگاران بخوانید.

2 طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل با فیله مرغ و سس مخصوص و سنتی سزار

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

طرز تهیه سالاد سزار با فیله مرغ ، سس مخصوص و نان کروتان

مواد لازم

سینه بدون پوست: 1 عدد (اگر از فیله مرغ استفاده می کنید تعداد نفرات را در نظر بگیرید)

کاهو: 1 بوته

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

نان تست به مقدار دلخواه

سیر: 2 حبه رنده شده

شاخه رزماری: 1 عدد

سس خردل: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: به مقدار دلخواه

پنیر پارمزان: 3 قاشق غذاخوری رنده شده

آب لیمو ترش، نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه

سینه مرغ، آب لیموترش، یک حبه سیر، یک شاخه رزماری، مقداری نمک، فلفل، مقداری سس خردل ، یک قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک و 2 قاشق سوپ خوری از روغن زیتون در ظرفی بریزید و مخلوط کنید تا مرغ کاملاً مزه دار گردد سپس فیله یا سینه مرغ را گریل کنید.

در این فاصله نان تست را به صورت مکعبی برش بزنید. قبل از برش زدن دور نان تست را ببرید و قسمت نرم و سفید نان را برش بزنید. روغن زیتون را در یک تابه کمی داغ کنید و مقداری سیر رنده شده را در آن تفت دهید. تکه های نان تست را در روغن زیتون و سیر تفت دهید و برشته کنید، حالا نان های تست شما به نان کروتان تبدیل شده اند.

در یک ظرف عظیم کاهوها را تکه تکه کنید(بهتر است کاهو را با دست تکه کنید) مرغ گریل و نان تست برشته شده را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. برای درست کردن سس سالاد آب لیمو ترش، نمک، فلفل، سرکه بالزامیک، سس مایونز، سس خردل، سیر رنده شده، پنیر پارمزان و چند قطره روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و روی مواد سالاد بریزید و خوب هم بزنید. برای تزیین روی سالاد می توانید از حلقه های برش داده زیتون سبز و سیاه بدون هسته و مقداری پودر پنیر پارمزان بهره ببرید.

طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص و بیکن گوساله و کروتان

برای تهیه سالاد سزار خانگی با سس مخصوص از انواع گوشت قرمز مثل استیک و بیکن و گوشت مرغ و میگو و حتی تن ماهی، ماهی کولی و تخم مرغ آب پز (کاردینی نخستین بار سالاد سزار را با تخم مرغ آب پز درست کرد) می توانید بهره ببرید. در حقیقت طعم اصلی سالاد سزار به خاطر پنیر پارمزان، کاهو و نان کروتان است و بقیه مواد مخلفات و چاشنی این سالاد محسوب می شوند که انتخاب آن ها بستگی به ذائقه شما دارد.

بعضی رستوران ها هم به سلیقه خودشان در تهیه سالاد سزار تغییراتی می دهند. مثلا نان ترتیلا را جایگزین نان تست می نمایند و به جای پنیر پارمزان از پنیر چدار و پنیر کتیجا استفاده می نمایند.

مواد لازم

بیکن گوشت گوساله: 5 برش

کاهو: 1 عدد کوچک

پنیر پارمزان: نصف فنجان

نان تست: 5 عدد

تخم مرغ: 1 عدد

سس خردل: 1 قاشق چایخوری

سیر: 2 حبه

روغن زیتون: 5 قاشق غذاخوری

لیموترش: 1 عدد

آب: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در طرز تهیه سالاد سزار خانگی یا رستورانی با سس مخصوص و بیکن گوساله کار چندان سختی پیش رو ندارید. کافی است ابتدا یک عدد تخم مرغ را آ ب پز کنید. بیکن ها را خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید. زرده تخم مرغ آب پز را ریر خرد کنید. سیر رنده شده، پنیر پارمزان رنده شده، آب لیمو ترش و سس خردل را در یک کاسه عظیم و ترجیحا چوبی بریزید و با هم ترکیب کنید. روغن زیتون را به تدریج به این ترکیب اضافه کنید.

آب، پنیر پارمزان رنده شده، نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید. کاهو خرد شده، بیکن گوشت خرد شده و سرخ شده و نان تست مکعبی را به سس اضافه کنید. سفیده تخم مرغ را هم می گردد خرد کرد و به سالاد اضافه نمود. مقداری پنیر پارمزان روی سالاد رنده کنید و سالاد را سرو کنید.

نکته

*اگر طعم زرده تخم مرغ را در سس سالاد نمی پسندید می توانید آن را حذف کنید. اما در بسیاری از کشورها تخم مرغ آب پز یکی از اجزای محبوب دستور پخت سالاد سزار رژیمی و سالم است. اما حذف زرده تخم مرغ سالاد سزار شما را رژیمی هم می نماید.

*اضافه نمودن گوجه گیلاسی برای تزیین سالاد سزار خانگی و رستورانی اختیاری است.

*می توانید از تکه های مرغ سوخاری به جای مرغ گریل برای درست کردن سالاد سزار بهره ببرید و این یکی از نکات ریز سالاد سزار است که اتفاقا جدیدا باب شده و به مزاق خیلی ها هم خوشمزه آمده است.

*طرز تهیه سالاد تن ماهی مجلسی به سبک ایرانی و فرانسوی و ایتالیایی را هم در بخوانید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1050

به "2 طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل با فیله مرغ و سس مخصوص و سنتی سزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل با فیله مرغ و سس مخصوص و سنتی سزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید