13 راه حل برای بهبود احساس خستگی

به گزارش صنایع 90، کافی است کمی تحرک داشته باشیم تا خسته شویم. شاید این اتفاقات به این معنا است که آنقدر که باید مراقب جسم مان نبوده ایم. مراقبت های جسمانی که برای هر بدنی ضروری است را فراموش کردیم و در نتیجه بدن سرحالی نداریم.

13 راه حل برای بهبود احساس خستگی

گاهی اوقات احساس می کنیم فرسوده شده ایم و به اصطلاح بدنمان کشش کارها را ندارد. بدنمان بدون اینکه متوجه علتش بشویم چاق تر شده است. کافی است کمی تحرک داشته باشیم تا خسته شویم. شاید این اتفاقات به این معنا است که آنقدر که باید مراقب جسممان نبوده ایم. مراقبت های جسمانی که برای هر بدنی ضروری است را فراموش کردیم و در نتیجه بدن سرحالی نداریم.

یک برنامه خودمراقبتی جسمی می تواند به ما یاری کند که سلامتی بدنمان را بالاتر ببریم و از بدنمان مراقبت کنیم. همین که صحبت از خودمراقبتی جسمی می گردد چند سوال باید از خودمان بپرسیم و صادقانه به آن جواب بدهیم:

  • آیا خواب کافی دارم؟
  • آیا رژیم غذایی که طبق آن غذا می خورم، بدن من را به خوبی تغذیه می نماید و نیازم را به منابع ویتامینی تأمین می نماید؟
  • آیا در هفته زمانی را برای ورزشم قرار داده ام؟
  • آیا کاری برای سلامتی بدنم انجام می دهم؟

صادقانه به این سوال ها جواب دهیم. اینکه بدنمان را تا چه سن و سالی جوان نگه داریم در گروی این است که جوابی به سوال های بالا بدهیم. اگر جواب های جالبی به سوالات بالا ندادیم، یعنی آنقدر به مراقبت از جسممان توجه نمی کنیم و باید تغییری در آن ایجاد کنیم.

برای مراقبت از بدن خودتان فعالیت هایی می تواند به شما یاری کند. این فعالیت ها بدون شک باید بخشی از زندگی روزمره شما گردد تا در درازمدت اثر آن را ببینید. کاری که اغلب ما دیده یا شنیده و یا خودمان درگیر آن هستیم. دو روز فعالیت ورزشی و رژیم غذایی بدون شک جوابگوی یک خودمراقبتی موثرهمیشگی نیست. پس وقتی از خودمراقبتی جسمی حرف می زنیم دقیقا چه کارهایی را در بر می گیرد؟ خیلی از کارهای ساده و مهمی که روزانه انجام می دهیم و یا برای آن موقع لازم را نمی گذاریم:

1. از مرخصی های خود بهره ببرید.

2. وزن خود را کنترل کنید. با توجه به رژیم غذایی که دارید خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های عروقی و قلبی را کاهش دهید.

3. هر روز بدن خود را چند دقیقه بکشید. کشش عضلات شما را تقویت می نماید.

4. هر روز به تنفس خود توجه کنید. تمرین های تنفسی ساده ای را یاد بگیرید و در محل کار یا خانه در عرض چند دقیقه آن را تمرین کنید.

5. اگر به دل طبیعت می روید، تن یا حتی پای خود را به آب بزنید.

6. یک روال معمول خواب داشته باشید.

7. حتما سعی کنید در هفته یک بار به طبیعت نزدیک خود بروید.

8. حتما چندوقت یک بار آزمایش خون بدهید و ویتامین ها و شرایط جسمی خود را آنالیز کنید تا کمبودی نداشته باشید و یا مسائل غدد و سایر مسائل برای شما ایجاد نشده باشد.

9. رقصیدن یکی از کارهایی است که شادی و وجد را برای شما ایجاد می نماید و در عین حال تحرک مفیدی است.

10. گاهی اوقات برای ماساژ به مراکز ماساژ بروید و یا در خانه این کار را انجام دهید.

11. اگر به یوگا علاقه دارید، یوگا یکی از ورزش هایی است که در خودمراقبتی جسم اثر دارد.

12. یک رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید که کالری آن متناسب با وزن بدنتان باشد. از رژیم های کلی بی قاعده دوری کنید.

13. حتما در روز حداقل یک ربع الی نیم ساعت نرمش یا پیاده روی داشته باشید. وقتی که سن افراد بالاتر می رود این فعالیت ضروری تر می گردد. زندگی امروزه ما باعث بی تحرکی ما شده و این کاملا دور از اصول خودمراقبتی جسمی ماست. کارهایی وجود دارد که شاید زحمت چندانی هم نداشته باشد، مثل اینکه به جای استفاده از آسانسور در بالا رفتن، از پله بهره ببرید.

منابع: WHO، schools، verywellmind، anxiety-gone

ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2147

به "13 راه حل برای بهبود احساس خستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 راه حل برای بهبود احساس خستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید