10 چشم انداز برتر سال 2015

به گزارش صنایع 90، طبیعت و چشم اندازهای بکر و تماشایی آن همیشه قلب های زیباپسند را به تپش انداخته و چشم ها را خیره می نماید. حتماً برای شما هم پیش آمده است که با دیدن یک منظره، حتی اگر در قاب تصویر محصور باشد، شور و شوقی خاص را در دل خود حس کنید. به همین مناسبت این بار با عکاسان خوش ذوق همراه شده و چشم اندازهای برتر سال 2015 را مرور خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

10 چشم انداز برتر سال 2015

سال گذشته نیز شاهد برگزاری مجموعه مسابقاتی متنوع و پرطرفدار در عرصه عکاسی بودیم، مسابقاتی دنیای که هم میزبان عکاسان آماتور و هم حرفه ای بودند. این رقابت های پرشور همچون گذشته و در قالب شاخه های مختلف، شماری از بهترین تصاویر ارسال شده را به علاقه مندان معرفی کردند.

همان گونه که می دانید، عکاسی از چشم انداز، یکی از شاخه های پرطرفدار هنر عکاسی است. جایی که زیبایی چشم اندازهای طبیعت، در قالب تصاویری تماشایی جاودانه شده و قلب های بسیاری را در گوشه و کنار دنیا به تسخیر خود درمی آورند.

بی شک مادر طبیعت از قدرتی جادویی و افسون نماینده برخوردار است. جاذبه ای عمیق و سحری پایدار، که همیشه بیننده را به دنبال خود می کشد. زیبایی که گاه در چشم اندازی سرسبز و پرطراوت و گاهی نیز در قالب منظره ای سرد و برف آلود، تجسمی از درخشش باشکوه آفرینش این دنیا بوده و حتی گاهی بغض به گلو می اندازد.

شاید هنر عکاسی نتواند آن گونه که باید و شاید، این جادو را به تصویر بکشد، اما با تشکر از عکاسان خوش ذوق، هنوز هم می توانیم شاهد زیبایی خوش رنگ و لعاب طبیعت باشیم. زیبایی که همچون تابلویی دلفریب پیش چشمان مان گسترده شده و انسان را مبهوت خود می نماید.

همراه ما باشید در سفری به دل طبیعت و مناظر مسحورنماینده آن، سفری توأم با تماشای زیباترین چشم اندازهایی که عکاسان در سال گذشته میلادی پیروز به ثبت آنها شدند.

باهیا د کادیز(Bahia de Cadiz)، اسپانیا

عکاس پره سولر ()، این تصویر خیره نماینده را هنر جلبکی نام نهاده است. این هنر ظریف و دلفریب طبیعی در پارک ملّی باهیا د کادیز درناحیه آندلس () به نمایش درآمده است.

به نظر می رسد چشمه آب گرم و جلبک های خوش ذوق دست به دست هم داده و خالق دنیای رنگارنگ ، جادویی و مخصوص به خود شده اند.

اسلوپ پوینت ()، جزیره جنوبی، نیوزیلند

بی اغراق می توان نیوزیلند را یکی از کشورهای زیبا و خوش منظره دنیا نامید. زیبایی بکر و تقریباً دست نخورده که شما را مبهوت خود می نماید. در جنوبی ترین نقطه این کشور خوش آب و رنگ، گلّه های گوسفند آزادانه این سو و آن سو در رفت و آمد هستند. اما این سرزمین زیبا مخاطرات خاص خود را نیز داراست. این ناحیه به طور مکرر شاهد وزش بادهایی بسیار شدید است، بادهایی که از سمت منطقه ی جنوبگان () وزیده و خُلق و خویی بی رحم دارند. این جریان های شدید که معمولا با سرعت 200 مایل می وزند، تقریباً هر چیزی را در راستا خود جارو می نمایند.

اما طبیعت یاد گرفته چگونه با شرایط مختلف تطبیق پیدا نموده و به حیاتش ادامه دهد. در اینجا نیز درختان و پوشش گیاهی به شکلی جالب و غیر منتظره با وزش تندبادهای سهمگین کنار آمده اند، درختانی زیبا و مقاوم که نقش شلاق باد را بر پیکر خود، به زیبایی تمام به تصویر کشیده اند. به طوری که حتی وقتی در یک روز آرام نیز به آنها می نگرید، احساس می کنید که گویی زیر فشار شدید باد کمر خم نموده اند.

عکاس لوک آستن ()، از این زاویه به چشم اندازهای منطقه اسلوپ پوینت نگریسته و این درختان بر باد رفته را جاودانه نموده است.

هَفنِر کریک ()، پارک ملّی کوتنی ()، بریتیش کلمبیا، کانادا

این پارک ملّی خود مملو از چشم اندازهای زیبا و تماشایی بوده و در فهرست میراث ماندگار یونسکو واقع شده است. هفنر کریک یکی از خوش منظره ترین بخش های این پارک است که به ویژه مورد توجه و علاقه کوهنوردان واقع شده است. البته عکاسان نیز بدشان نمی آید از این خوان نعمت بهره ای برده و تصاویری به یادماندنی را از این معجزه زیبای طبیعت به ثبت برسانند.

عکاس خوش قریحه پائول زیزکا () نیز دست به کار شده و از کوهنوردان حین فعالیت عکسبرداری نموده است. تصاویری که ما را نیز به قلب این دنیای سرد و یخی برده و مجذوب خود می نمایند.

گلوگاه هَمِرسلی ()، پارک ملّی کِریجینی ()، استرالیای غربی

دومین پارک بزرگ استرالیا محصول تخته سنگ هایی است که به لطف نرمی و لطافت جادویی آب، جاودانه کنده کاری شده اند. این پارک دارای پنج گلوگاه و آبکند است که پیروز به خلق حوضچه های آب متعدد، استخرها و آبشارهای تماشایی شده اند.

استخر زیبایی که در گلوگاه هَمِرسلی شکل گرفته، یکی از زیبایی های طبیعی این منطقه است که به یاری ذوق و سلیقه تحسین برانگیز عکاس مَت هاتِن () و در قالب این تصاویر رویایی به نمایش درآمده است.

اسنودونیا ()، ولز شمالی

پارک ملّی و بسیار زیبای اسنودونیا به لطف بلندترین قلّه ناحیه ولز و بریتانیا حال و هوایی دیگر یافته است. قلّه اسنودِن () با ارتفاع 1.085 متر در این منطقه سر به آسمان ساییده و با چشم اندازی از پوشش گیاهی کمیاب، غنی و قابل توجه، محصور شده است.

ندیر خان () عکاسی خوش ذوق، این زیبایی را در قابی متفاوت به تصویر کشیده است. جایی که دوچرخه سوارانی را می بینیم که در حال پایین آمدن از تپه هستند، در حالی که نور خورشید در پس زمینه تصویر در حال خودنمایی است.

صحرای نامیب، نامیبیا

صحرای نامیب، وسعتی است تماشایی و پهناور که در جنوب قاره آفریقا گسترده شده است. ریشه نام این صحرا از کلمه به معنی سرزمین پهناور گرفته شده است. این صحرا 2 هزار کیلومتر وسعت داشته و بخش هایی از کشورهای نامیبیا، آفریقای جنوبی و آنگولا را اشغال نموده است.

در میان چشم اندازهای بکر و تماشایی این صحرا، منطقه با تلماسه های سرخ رنگ خود و ناحیه که با خاک رس سفید رنگی پوشیده شده است، جذابیت و دلربایی دیگری دارند.

صحرای نامیب سوژه عکاسی دانا الن () بوده است که ماحصل آن تصویر تماشایی فوق است. جایی که نیمی از تلماسه درگیر باد و طوفان است در حالی که نیمه دیگر در سکون و آرامش به سر می برد. تضادی دل انگیز و رویایی که بیننده را شیفته خود می نماید.

مزارع تراسی شکل برنج، یونان ()، چین

استان یوآن یانگ () در کشور چین و در کنار رود سرخ گسترده شده است. گوشه ای از این دنیا که بیش از هر چیز دیگر با مزارع برنج تراسی شکل و مبهوت نماینده خود شناخته شده و محبوب است. این جذابیت به اندازه ای بوده که این منطقه را در فهرست میراث دنیای جای داده است.

عکاس تیری برونیر ()، این تابلوی دست ساز بشر را که در کنار چشم اندازهای بکر مادر طبیعت جلوه ای دیگر یافته، دست مایه کار خود قرار داده و این تصاویر زیبا را به ثبت رسانده است.

پارک ملّی چاپادا داس ویادیراس ()، برزیل

عکاس مارسیو کابرال (Marcio Cabral)، از این منطقه زیبا تصویربرداری نموده است. منطقه ای مسطح به وسعت 655 کیلومتر مربع که گفته می گردد 1.8 میلیارد سال قدمت دارد. این پارک زیبا نیز بخشی از منابع ارزشمند طبیعت بوده و در فهرست میراث دنیای یونسکو واقع شده است.

در این تصویر زیبا شما می توانید بخشی از کهکشان راه شیری را مشاهده کنید که بر فراز گل های وحشی خودنمایی می نماید.

کوهستان هوآشان (Huashan)، شیِن (Xian)، چین

منطقه کوهستانی بسیار زیبا که به خاطر قلل مخروطی شکل و راستاهای خطرناک خود در سطح دنیا شهرتی قابل توجه به هم زده است.

و اینجا است که نبوغ یک عکاس، زیبایی چشم اندازهای این ناحیه را به شکلی تأثیرگذار به بیننده معرفی می نماید. ویراپونگ چایپاک ()، نمایی نفس گیر و تحسین برانگیز از ژرفنای شکل گرفته در میان این قلل مرتفع را در قالب تصویری متفاوت ثبت نموده است.

آلتی پِلانو ()، بولیوی

فلات کوهستانی آلتی پلانو در بخش مرکزی و غرب آمریکای جنوبی و درست در امتداد کوه های آند گسترده شده است. ناحیه فوق در میان محدوده و قلمروی دو کشور بولیوی و پرو جای گرفته است، در حالی که در جنوب آن دو کشور آرژانتین و شیلی واقع شده اند.

این منطقه با سرزمین های مسطح و قللی که اینجا و آنجا خودنمایی می نمایند، جلال و جبروتی خاص دارد. جلوه ای که شاید در کمتر نقطه ای از دنیا شاهد آن باشیم.

عکاس ریکاردو دا کونا (Rickardo da Cunha)، تصویری تحسین برانگیز را از این فلات تماشایی به ثبت رسانده که قابل توجه است. جایی که قاب تصویر صحنه بازی خیره نماینده ابرها، تابش اشعه خورشید از میان این توده های سفید و البته نمایی از قله ای باشکوه در پس زمینه است.

در خاتمه چشم انداز محبوب شما کدام یک از تصاویر فوق بود؟ نظر شما در خصوص عکاسی از مناظر و چشم اندازها چیست؟ و اگر شما عکاس بودید، چه منظره ای را سوژه کار خود می کردید؟ نظرات خود را نیز با ما در خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع placestosee

منبع: کجارو
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 559

به "10 چشم انداز برتر سال 2015" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چشم انداز برتر سال 2015"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید