یک پیشنهاد پذیرایی رسمی از مهمانان، بدون مرغ یا گوشت

به گزارش صنایع 90، تابستان است و فصل صیفی جاتی مثل کدو و بادمجان. پس از فرصت بهره ببرید و با بادمجان های تازه و خوشمزه تابستانی علاوه بر خورش ها و خوراکی های معمولی و متداول، غذای گیاهی متفاوت تری هم بپزید.

یک پیشنهاد پذیرایی رسمی از مهمانان، بدون مرغ یا گوشت

ته چین بادمجان آن هم با شکل و شمایلی شبیه به کیک، پیشنهادی ایده آل برای مهمانی های رسمی شماست.

مواد لازم برای 3 ـ 2 نفر

3 عدد زرده تخم مرغ

2 ق س ماست چکیده

450 گرم برنج

150 گرم روغن

50 گرم گردو

2 عدد بادمجان میانه

2 ق م زعفران آب نموده

100 گرم زرشک

یک ق م آبلیموی تازه

2 ق س شکر

اندازهی خلال پسته و بادام برای تزئین

نمک به اندازه لازم

1. بادمجان ها را پوست کنده و حلقه ای خرد کنید. اندازهی نمک زده و در آبکش بگذارید تا حدود نیم ساعت بمانند که تلخی آنها گرفته گردد. بعد از این مدت بادمجان ها را با دستمال خشک کنید و در روغن داغ خوب سرخ کنید. بعد از سرخ شدن هر دو طرف بادمجان ها، آنها را روی یک تکه دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته گردد.

2. برنج را شسته و در یک قابلمه آب جوش بجوشانید و طبق معمول آبکش کنید. گردوها را خرد کنید و آماده کناری بگذارید. زرشک را با کمی روغن تفت دهید. شکر را به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد از برداشتن از روی حرارت، آبلیمو را به زرشک اضافه کنید و کناری بگذارید.

نکته: شکر را به اندازه دلخواه اضافه کنید. اگر دوست دارید ته چینتان شیرین تر باشد اندازه شکر را اضافه کنید. درواقع اندازه شکر مصرفی به ذائقه شما بستگی دارد.

3. در یک کاسه زرده های تخم مرغ را بریزید، به آن ماست و زعفران آب نموده اضافه کنید و با چنگال خوب به هم بزنید تا مخلوط یکدستی داشته باشید.

برنج آبکش شده را در این کاسه ریخته و با مواد خوب مخلوط کنید.

4. ظرفی که می خواهید ته چین را در آن درست کنید آماده و چرب کنید. بهتر است ظرفتان تفلون و نچسب باشد که بتوانید ته چین را بعد از پخت به راحتی و به صورت قالبی از ظرف جدا کنید.

بادمجان های سرخ شده را در ته ظرف بچینید و لایه بعدی را زرشک بریزید. البته اندازهی زرشک برای انتهای کار و تزئین ته چین کنار بگذارید.

5. برنج مخلوط شده با مایه ماست و زعفران و تخم مرغ را روی مواد در تابه یا قالب مورد نظر ریخته و خوب با پشت قاشق روی سطح آن را فشار دهید تا فشرده گردد. روی ظرف را با فویل آلومینیوم بپوشانید و با چنگال یا نوک تیغه چاقو چند سوراخ در آن ایجاد کنید تا بخار غذا هنگام پخت خارج گردد.

6. ظرف را در فر که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم نموده اید روی طبقه وسط قرار دهید و به مدت 15 دقیقه حرارت دهید تا برنج خوب دم بکشد و بپزد.

بعد از اینکه ته چین پخت آن را از فر درآورده و بگذارید خنک گردد. بعد آن را برگردانده و با خلال پسته و بادام و اندازهی زرشک که کنار گذاشته اید، تزئین کنید.

یه جور دیگه

می توانید مواد ته چین را به دو قسمت تقسیم کنید و در دو ظرف جداگانه و با ابعادی متفاوت ریخته و به همان صورت شرح داده شده، بچینید و بپزید و بعد از پخت و در آوردن آنها از قالب ها، دو نیمه را مثل کیک روی هم بگذارید، فقط برای لایه وسط به جای خامه در کیک می توانید از یک لایه ماست چکیده بهره ببرید.

علاوه بر فر حتی می توانید ته چین را روی گاز و با حرارت کم بپزید تا برنج خوب دم بکشد.

فوت وفن

هرچه اندازه زعفران آب نموده زیادتر باشد، ته چینتان خوشرنگ تر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2311

به "یک پیشنهاد پذیرایی رسمی از مهمانان، بدون مرغ یا گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پیشنهاد پذیرایی رسمی از مهمانان، بدون مرغ یا گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید