یافته های پزشکی

به گزارش صنایع 90، پژوهشگران فرانسوی، محدود کردن استفاده از تلفن های همراه و سایر وسایل الکترونیکی بی سیم و قابل حمل را توصیه می کند. آنها با بررسی بیش از 1000 مورد تحقیق بر روی آسیب زا بودن وسایلی مانند تلفن همراه، مایکروفر، فرستنده ها، تلفن های بی سیم در منازل و هم چنین سایر وسایلی که امواجی بین 9 کیلوهرتز تا 300 (گیگا

یافته های پزشکی

یافته های پزشکی

اگر موبایل دارید ...!

پژوهشگران فرانسوی، محدود کردن استفاده از تلفن های همراه و سایر وسایل الکترونیکی بی سیم و قابل حمل را توصیه می کند. آنها با بررسی بیش از 1000 مورد تحقیق بر روی آسیب زا بودن وسایلی مانند تلفن همراه، مایکروفر، فرستنده ها، تلفن های بی سیم در منازل و هم چنین سایر وسایلی که امواجی بین 9 کیلوهرتز تا 300 (گیگا هرتز) تولید می کنند، دریافتند این وسایل می توانند مشکلاتی برای سلامتی افراد ایجاد کنند؛ از جمله: آسیب رساندن و تخریب سلول های بدن، کاهش اندازه باروری در مردان و هم چنین کاهش اندازه جریان خون به مغز. پژوهشگران اظهار می دارند، اگر چه هنوز برخی از آسیب های احتمالی که این وسایل برای سلامتی افراد ایجاد می کنند شناسایی و ثابت نشده است، اما اقدامات پیشگیرانه را باید جدی گرفت. آنها هم چنین محدود کردن استفاده از موبایل را برای بچه ها ضروری می دانند و هم توصیه می کنند هنگام استفاده از تلفن همراه از ابزاری مانند hands-free استفاده گردد و تا جایی که امکان دارد وسایلی مانند کامپیوتر (البته مودم آن) که امواج از آنها ساطع می گردد، در صورت عدم نیاز خاموش باشند.

کاهش دردهای شکمی با تخیل درمانی!

پژوهش های تازه نشان می دهد بچه های که اغلب دچار دل درد می شوند، می توانند با استفاده از قوه ی تخیل خود به کاهش درد کمک کنند. در یک تحقیق، 34 نفر در سنین 6 تا 15 سال که از دردهای شکمی رنج می بردند و این درد مزمن در آنان، نشانه ی بیماری خاصی نبود، مورد بررسی قرار گرفتند. در طول مدت تحقیق، تمام این بچه ها از مراقبت های پزشکی استاندارد بهره می بردند، اما 19 نفر از آنها علاوه بر دریافت مراقبت های پزشکی و دارویی، از تخیل درمانی که مشابه خود هیپنوتیزمی می باشد هم استفاده می کردند. در این روش، بچه ها با گوش کردن به نوار کاست که آنها را راهنمایی می کرد چگونه از قوه ی تخیل خود استفاده کنند، آموزش داده می شدند. به طور مثال از آنها خواسته می شد تصور کنند یک گوی درخشان و نورانی در دستان آنها قرار گرفته است که به تدریج در حال ذوب شدن است؛ سپس دستان خود را بر روی شکم قرار دهند تا گرما و نور ساطع شده از آن گوی، به شکم آنها منتقل گردد و بدین ترتیب یک مانع محافظتی و مجازی در برابر شکم خود ایجاد کنند تا از دردهای ناراحت کننده ی شکم جلوگیری گردد. این جلسات آموزشی چهار بار در هفته و هر بار به مدت 20 دقیقه بر روی بچه ها انجام می شد. پژوهشگران دریافتند دردهای شکمی در بچه ها که از این روش (تخیل درمانی) استفاده کرده بودند، نسبت به افرادی که فقط مراقبت های پزشکی دارویی دریافت می کردند، سه برابر کمتر است. آنها معتقدند، با راهنمایی بچه ها در استفاده از این روش، می توان تا حد زیادی به کاهش دردهای شکمی شان کمک کرد. از نظر پژوهشگران این نوع روش های درمانی بسیار کم هزینه بوده و می تواند در کنار سایر درمان های پزشکی، دارویی و به نام روش مکمل انجام گردد.

منبع:ماهنامه ی تخصصی دنیای سلامت، شماره ی 51

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1818

به "یافته های پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید