گفت وگو با هنرمندی که هم اندازه رادیو سن دارد!

به گزارش صنایع 90، رادیو امروز 80 ساله شد و حمید منوچهری ـ هنرمندی که از این 80 سال 6 دهه را با رادیو همراه بوده است ـ در سالروز تولد صدا چنین می گوید: من عاشق رادیو هستم و به آن بسیار گوش می دهم. با مردمی هم که برخورد کرده ام، بسیار رادیو گوش می کردند. در رادیو بیشتر از دوبله صحبت کرده ام. هم شنیده ام و هم کار کرده ام.

گفت وگو با هنرمندی که هم اندازه رادیو سن دارد!

حمید منوچهری ـ صدای آشنای مردم ـ حدودا هم سن رادیو است. او متولد 1320 است و از این سال ها، 60 سال را با رادیو گذرانده است.

این هنرمند در گفت وگویی با خبرنگاران که به بهانه سالروز ورود رادیو به ایران انجام شد، از ابتدای حضورش در رادیو و عشقش به این کار گفت و یادآور شد: من 25 سال است که بازنشسته شده ام اما هنوز هم کار می کنم و آماده ام و اگر کار نکنم مریض می شوم. من عاشق رادیو و میدان ارگ هستم. ابتدا در رادیو ارتش کار می کردم و بعد به رادیو ایران دعوت شدم. من اولین کارگردان صبح جمعه بعد از انقلاب هستم و بعد از آن عصر جمعه را داشته ام. بعد وارد شبکه فرهنگ و سپس شبکه جوان شدم. از سال 1381 یا 82 هم در رادیو نمایش فعالیت می کنم. ما این شبکه را عاشقانه برای نمایش افتتاح کردیم. از سال 1341 تا الان کار می کنم.

منوچهری تاکید دارد که هنوز هم کارش را عاشقانه ادامه می دهد و اضافه می کند: سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت هم برای ضبط برنامه می روم. به خاطر درهم و دینارش نیست. نزدیک به 60 سال از عمر کاری من می گذرد و این 60 سال با عشق به مردم گذشته است. هر کاری کردم سعی کردم اول نگاهم به مردم باشد.

او درباره فعالیت های رادیو در شرایط کنونی گفت: رادیو همیشه برنامه های خودش را دارد و در این روزها با پیشکسوتان رادیو مصاحبه می کند تا از خاطراتشان بگویند. شبکه نمایش دیروز با من مصاحبه کرد و امروز با رادیو ایران صحبت کردم. از پیشکشوتان تعداد زیادی نمانده است. ژاله علو، توران مهرزاد و بهزاد فراهانی که شنیده ام این روزها کسالتی دارد از پیشکسوتان رادیو هستند.

رادیو کارهایی که برای شادی مردم باشد را تدارک دیده و حرف هایی که من این روزها در مصاحبه هایم زده ام این بوده است که ان شاءالله این روز فرخنده زایش رادیو برای تمام ایرانی های عزیز در هر جای دنیا که هستند مبارک باشد. تولد است و باید شادی باشد.

منوچهری اوضاع فعلی با وجود شیوع ویروس کرونا را فاجعه ای بی سابقه دانست و مطرح نمود: من هیچوقت کار را رد نمی کنم چون عاشق کارم هستم اما الان به مهمانی نمی روم. اتفاقی که افتاده فاجعه است. در تمام این 80 سالی که عمر کردم، چنین چیزی را حتی لمس نکرده ام و با هیچ سالی نمی توانم تطبیقش دهم. اما امروز که همسرم را به دکتر بردم چهار ساعت طول کشید و دیدم که مردم همه با ماشین ها به خیابان ها آمده اند.

او خطاب به مردم گفت: به مردم می گویم که از خانه هایشان خارج نشوند و خرید غیرضروری و انبار کردن را رها کنند. وقتی همسایه من نداشته باشد آیا من نباید به او کمک کنم؟ اگر ما به جایی برسیم که همسایه یمان برایمان بی اهمیت باشد، این فاجعه است و البته ناگفته نماند که عده ای مجبورند برای تامین مخارج خود از خانه خارج شوند.

این گوینده پیشکسوت در انتها صحبت هایش ضمن انتقاد از شرایط اقتصادی کشور، عمده نگرانی اش را شرایط جوان ها اظهار داشت و گفت: امیدوارم همه جوان ها سلامت، خوب و خوشبخت باشند. آرزوی من خوشبختی جوان هاست. جوانان آینده سازان مملکت خواهند بود.

در ادامه می توانید مخاطب صدای حمید منوچهری باشید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 983

به "گفت وگو با هنرمندی که هم اندازه رادیو سن دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگو با هنرمندی که هم اندازه رادیو سن دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید