گفتگوی تلفنی وزیران خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان با امیرعبداللهیان

به گزارش صنایع 90، وزیران امور خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان شروع به کار وی را تبریک و بر توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرنگاران، در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز گردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه کرواسی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای تبریک کسب رای اعتماد از سوی ایشان صورت گرفت، موضوعات مرتبط با حوزه روابط دوجانبه و بعلاوه روابط کشورمان با اتحادیه اروپایی مورد تبادل نظر وتبادل نظر نهاده شد.

در بخش روابط دوجانبه دوطرف با تاکید بر ضرورت توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف، در مورد موافقت نامه های تشویق وحمایت متقابل از سرمایه گذاری، همکاری های گمرکی و بعلاوه امضاء برنامه اجرایی مبادلات فرهنگی بین ایران و کرواسی، تبادل نظر و موافقت خود با عملیاتی ساختن توافقات صورت گرفته را اعلام کردند.

امیر عبداللهیان در این تبادل نظری تلفنی بعلاوه مواضع کشورمان در مورد مذاکرات وین را تشریح و تاکید نمود: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره ای باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد، بعلاوه آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام میتواند با ملت ایران صحبت کند.

در تبادل نظری بعدی جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه اخذ رای اعتماد و اغاز بکار ایشان را تبریک گفت.

امیر عبداللهیان هم ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقاء همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی منطقه ها آزاد شده در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه ضرورت احترام به مرزهای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خواهان حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز به وسیله سیاسی و مسالمت آمیز شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این تماس تلفنی بر توسعه همکاریهای فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواهان مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی منطقه ها آزاد شده و بعلاوه همکاریها در حوزه ترانزیت گشت و گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.

وزرای امورخارجه دوکشور بعلاوه از یکدیگر برای سفر به پایتختهای دو کشور در کوتاه ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند ملاقات حضوری آنها در اسرع وقت محقق گردد.

31131

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1800

به "گفتگوی تلفنی وزیران خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان با امیرعبداللهیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی وزیران خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان با امیرعبداللهیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید