گشت و گذار در پرو؛ زیبایی بی مثال در آمریکای جنوبی

به گزارش صنایع 90، ماچو پیچو یکی از عجایب هفتگانه جهان است. اما، موارد دیگری به جز ماچو پیچو برای دیدن در کشور پرو وجود دارند. شما نمی توانید تصور کنید که پرو چقدر غنای تاریخی، فرهنگی، غذایی و طبیعی دارد! خود را با ریختن عرق و اشک برای دره مقدس، با چشیدن یک فلفل آجی چیلی و با گوش دادن به سمفونی طبیعت در جنگل آمازون در طول شب در غنای پرو غرق کنید. هیچ یک از محبوب ترین مکان های دیدنی پرو نمی تواند همه اینها را یک جا به شما دهد. با ما در مقاله گشت و گذار در پرو همراه شوید تا قدری از معروف ترین مناطق دیدنی پرو برایتان سخن بگوییم.

گشت و گذار در پرو؛ زیبایی بی مثال در آمریکای جنوبی

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

هنر آشپزی در لیما

از لحظه ای که در لیما از هواپیما پیاده می شوید و هوای شرجی را روی صورت خود حس می کنید، فورا شیفته این شهر می شوید. وجود اقیانوس به شهر طراوت و شخصیت دیگری می بخشد. وقتی مردم به غذا و نوشیدنی پرو فکر می کنند، ابتدا سیسکو (نوعی پیش غذای دریایی) و سس کیک به ذهنشان خطور می کند. شما می توانید به راحتی یک هفته در لیما بمانید و به خوردن سویچه (Ceviche) که با ماهی محلی درست شده و قدم زدن در محله های تاریخی بپردازید. نویسنده دنیل دون نوشته است که پرو بدون کشفیات در مورد مواد اولیه و طعم غذا، ایتالیا بدون گوجه فرنگی، فرانسه بدون فوی گراس، سوئیس بدون شکلات و ایرلند بدون سیب زمینی ناقص هستند. امروزه، لیما بهترین جا برای پیدا کردن روش های جدید آشپزی بوده که با محصولات محلی ترکیب شده اند. در طول تکامل آشپزی لیما، سرآشپزها برای حفظ و انعکاس فرهنگ و میراث پرو تلاش های بسیاری کرده اند. شما نمی توانید تغذیه پرو را بدون سیب زمینی ببینید. بیش از 4000 نوع سیب زمینی در پرو وجود داشته و سرآشپزها این ماده را به غذاهایی تبدیل می کنند که ذائقه شما هیچ وقت فراموش نکند. شما می توانید پرتقال گوشتی و سیب زمینی شیرین را در حین گشت و گذار در پرو ببینید. ویرجیلیو مارتینز که در قرار دادن پرو روی نقشه آشپزی نقش مهمی داشت، به خاطر عشق به سیب زمینی و غذاهایی که از این ماده تشکیل می شوند، مشهور شده است. مارتینز روش های مختلف آشپزی فراتر از حد معمول را با سیب زمینی اعمال می کند و حتی به عنوان کسی که از سیب زمینی در دسرهای کاکائو و از پوست سیب زمینی برای آبگوشت و بستنی استفاده کرده، شناخته می گردد.

دره مقدس

رشته کوه آندس در پرو هزاران هزار کیلومتر جهت پیاده روی پر پیچ و خم دارد که منظره شگفت انگیزی را بوجود آورده است. تنها راه دسترسی به این مورد از محبوب ترین مکان های دیدنی پرو، رفتن به دره مقدس با پای پیاده با قدم زدن در جهتهایی بوده که توسط تمدن باستانی اینکا باقی مانده اند. وقتی فکر می کنید که چه مناطق بکر و دست نخورده ای در اینجا وجود دارند، حیرت زده خواهید شد. این جهت ممکن است مشهورترین جهت باشد، ولی به هیچ وجه زیباترین نیست. اولین تجربه کمپینگ و پیاده روی جدی من در پرو بود و در این کشور شما فقط پیاده روی نمی کنید. شما همچنین زیر ستاره ها می خوابید و در ابرها از خواب بیدار می شوید، غذای محلی می خورید که هزاران متر بالاتر از سطح دریا پخته شده و به نصیحت جادوگران کوئچان (Quechuan) گوش می دهید. هنگامیکه برای پیاده روی جهتهای جایگزین را انتخاب می کنید، به جای اینکه با گردشگران در جهت رسمی تمدن اینکا برخورد داشته باشید، افراد محلی بیشتری را خواهید دید و ویرانه های کمتر شناخته شده و شگفتی های طبیعی را پیدا می کنید که تا به حال در اینستاگرام ندیده اید. اگر بدنبال چیزی به غیر از جهت رسمی تمدن اینکا هستید، به جهت لارس ترک (Lares Trek) بروید؛ جهتی که شما را به سرزمین اینکا در آندس و به روستاهای دیدنی پرو می برد یا به پارک باستانی چوکیارو (Choquequirao) بروید یا پیاده به خرابه های پیساک رفته تا با دیدن معروف ترین مناطق دیدنی پرو که از زمان اینکاها باقی مانده اند، شگفت زده شوید.

خیابان های سنگفرش اولانتایتامبو

این دهکده ممکن است زیبا باشد اما، سخت تر از آنچه به نظر می رسد، است. هنگامیکه هجوم اسپانیا به پرو رسید، اولانتایتامبو به عنوان آخرین سنگر رهبر مقاومت اینکاها ایفای نقش کرد. برای بیشتر مسافران، این دهکده کوچک یک محل محبوب و محلی برای حرکت قطار به آگوا کالینتس (Agua Calientes) است تا این روستا را بیشتر بشناسند. اگر می خواهید تسلط اینکاها در برنامه ریزی شهری را به هنگام گشت و گذار در پرو ببینید، اولانتایتامبو یکی از بهترین نمونه های حفاظت شده است. معماری و خیابان های سنگفرش شده به قرن سیزدهم باز می گردد و وقتی گردشگران و پیاده روها روی آنها قدم می گذارند، به شما این احساس را می دهند که انگار به روزگاران گذشته رفته اید.

طبیعت پرو خارج از این جهان است

یک طرف ارتفاعات صعب العبور آندس و طرف دیگر جنگل آمازون در پرو واقع شده است و میان این دو منظره دیدنی مناظر خارق العاده طبیعی را می بینید. خوب از کجا شروع کنیم؟ هوآکاچینا (Huacachina) شبیه به یک معجزه است، اما چشمک می زند و شما می بینید که واقعی است. این شهر کوچک در کنار تپه ها واقع شده است و جویندگان آدرنالین را با سواری روی شن و تپه های باتلاقی ارضا می کند. هنگام غروب خورشید قله سرو بلانکو (Cerro Blanco) تنها جاییست که دیده می گردد. برای دیدن عجایب بیشتر به دیدن جزایر شناور اورو (Uro) بروید. این مورد از معروف ترین مناطق دیدنی پرو در دریاچه تی تی کاکا قرار دارند. مردم اورو نسل های زیادی بوده که در این خانه های شناور زندگی می کنند. اگر از اسطوره شناسی خوشتان می آید، ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید اعتقاد بر این است که دریاچه تی تی کاکا زادگاه اینکاها است. اگر تصور می کنید که جنگل آمازون فقط پناهگاهی برای گونه های مختلف جانوری بوده، در عقیده خود تجدید نظر کنید.

فرهنگ غنی

متنوع بودن پرو از یک منظره به منظره دیگر جادویی است! در لیما فقط قدم زدن در خیابان های تاریخی یا دیدن موج سوارها یا بهتر از آن، پیوستن به آنها می تواند میراث و فرهنگ در حال توسعه پرو را نشان دهد. سپس، تجربه جامعه در دره مقدس وجود دارد که در آن با سنت هایی که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند، آشنا می شوید. ما سیب زمینی و گوشت را روی سنگهای داغ و با گیاهان معطر می پختیم. من یاد گرفتم که چگونه خون حشرات بومی می تواند به یک رنگ قرمز روشن تبدیل گردد و از گوشت یک گیاه می توان در همان جا برای تهیه صابون استفاده کرد. کاسکو از نظر میراث و فرهنگ بسیار غنی است. همچنین، به نظر می رسد که پایتخت اینکاها باشد، بنابراین می توانید تاریخچه این تمدن کهن را پیگیری کنید. با کاوش در معابد، چرخیدن در خیابان های سنگفرش شده کاسکو و احترام گذاشتن به تکریم آنها نسبت به Pachamama (مادر طبیعت) داستانشان را دنبال کنید و لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1068

به "گشت و گذار در پرو؛ زیبایی بی مثال در آمریکای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در پرو؛ زیبایی بی مثال در آمریکای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید