آشنایی با لیون فرانسه

به گزارش صنایع 90، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

آشنایی با لیون فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

به هر گوشه ای از فرانسه که نگاه کنید جاذبه های توریستی بی شماری را خواهید دید و همین مسئله سبب شده تا هر ساله توریستان زیادی فرانسه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند. پاریس، پایتخت این کشور شهرتی دنیای دارد اما شگفتی های کشور فرانسه تنها به شهر پاریس محدود نمی گردد.

شهر لیون، سومین شهر عظیم فرانسه است که در بخش شرقی و مرکزی کشور و در محل تلاقی رودخانه های رون و سن واقع شده است. در شهر لیون ترکیبی از هنر و تاریخ با مراکز خرید پیشرفته و زندگی شبانه را خواهید دید. با وجود رستوران هایی که در گوشه و کنار لیون وجود دارد این شهر به پایتخت غذا در فرانسه شهرت یافته است.

در این مقاله قصد داریم در خصوص لیون فرانسه و دیدنی های این شهر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی لیون فرانسه

لیون، یکی از شهرهای مرکزی کشور فرانسه است و پس از پاریس و مارسی سومین شهر عظیم این کشور به شمار می آید که جمعیت زیادی در آن زندگی می نمایند. در خصوص لیون فرانسه می توان گفت که یکی از شهرهای جوان فرانسه است که تقریباً دو میلیون نفر جمعیت دارد، همچنین به دلیل داشتن دانشگاه های مختلف جمعیت زیادی از افراد ساکن آن دانشجو هستند.

لیون فرانسه از لحاظ فناوری برای فرانسه بسیار پراهمیت بوده و این شهر، مرکزی برای فناوری های نوین و نرم افزار است. شهر لیون ساحلی نیست و مرز مشترک با اقیانوس ندارد اما در شهر به هر جا که نگاه کنید می توانید آب ببینید. از میان شهر لیون دو رود عظیم به نام رون و سن می گذرد و به دلیل وجود این رودها، بیش از 28 پل برای متصل کردن قسمت های مختلف شهر در لیون وجود دارد.

نکته قابل توجه در خصوص لیون فرانسه این است که لیون یکی از شهرهای بسیار قدیمی اروپا محسوب می گردد. این شهر در گذشته شهرت زیادی داشته و مرکز ابریشم دنیا به شمار می آمد. شهر لیون به خاطر معماری و ساختمان های قدیمی، در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. فاصله لیون تا پاریس حدوداً 400 کیلومتر بوده و این دو شهر تقریباً به هم نزدیک هستند. فرودگاه لیون فرانسه یکی از فرودگاه های عظیم فرانسه است و روزانه پروازهای بین المللی مختلفی در آن صورت می گیرد. شهر لیون درزمینه فوتبال هم حرفی برای گفتن دارد و استادیوم لیون، یکی از پیشرفته ترین استادیوم های دنیا است. تیم فوتبال المپیک لیون مالک این استادیوم خصوصی است. استادیوم لیون میزبان مسابقات جام دنیای سال 1998 بوده است.

لیون یکی از شهرهای پرجمعیت فرانسه است و به دلیل فاصله نزدیکی که با پاریس دارد از رونق فراوانی برخوردار بوده و معمولاً توریستان زیادی را به سوی خود جذب می نماید.

دیدنی های لیون فرانسه

در لیون فرانسه ساختمان های قدیمی بسیار زیادی وجود دارد و شاید یکی از جالب ترین بناهای این شهر که در لیست دیدنی های لیون فرانسه نیز نام آن را خواهید دید کلیسای جامع لیون است. ساخت این کلیسای زیبا بیش از سیصد سال طول کشیده است و تغییرات معماری در این دوران را می توان در قسمت های مختلف بنا دید. به محض ورود به قلب منطقه Vieux شهر لیون، ساختمان بی نظیر این بنا به همراه پنجره های رنگی و صلیب دو طرف آن را خواهید دید.

یکی دیگر از بناهای تاریخی معروف در شهر لیون، سالن تئاتر رومی است. این سالن تئاتر قدیمی ترین سالن تئاتر در کل کشور است و سال ها پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. مکان تئاتر در کنار یک تپه قرار گرفته است که در گذشته مرکز شهر بوده است. این سالن دارای جایگاه های سنگی و یک سطح مسطح عظیم برای نمایش است.

اگر به سمت مرکز شهر بروید، خیلی زود یکی دیگر از دیدنی های لیون فرانسه را خواهید دید و آن میدان مرکزی لیون است. این میدان در قرن سیزدهم بنا شده است و قدمت زیادی دارد. میدان مرکزی لیون نقش پررنگی در خاطرات شهر بازی می نماید و در دوره های مختلف اتفاقات استراتژیک و تاریخی مهمی در این میدان روی داده است. در قسمت جنوبی میدان مرکزی، موزه هنرهای زیبا وجود دارد که از دیگر جاهای دیدنی لیون فرانسه محسوب می گردد. این موزه در گذشته صومعه بوده است و پس از انقلاب فرانسه به مکانی برای گردآوری اشیای تاریخی و ارزشمند تبدیل شده است. تنوع مجموعه های موجود در موزه هنرهای زیبا بسیار زیاد است و از این نظر می تواند با موزه لوور رقابت کند.

آنچه درباره استراسبورگ فرانسه باید بدانید

تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس

یکی از جالب ترین چیزها در لیون فرانسه، وجود راستاهای مخفی متعددی است که تمام شهر را به یکدیگر متصل کرده اند. شهر لیون در گذشته، مرکزی برای بافت و فروش ابریشم در دنیا به شمار می رفته و این راه ها برای آن به وجود آمده اند که ابریشم ها در طی فرآیند حمل و نقل آسیب نبینند. در جنگ دنیای دوم این راستاهای کارکرد متفاوتی به خود گرفته و به مکانی برای استقرار و فرار از دشمن تبدیل شدند. منطقه Vieux در شهر لیون طولانی ترین راستا مخفی را دارد و مرکز ساخت و فروش ابریشم بوده است. در اطراف این منطقه می توان خانه ها و امارت های باشکوهی که تاجران ابریشم برای زندگی ساخته اند را دید.

غذاهای معروف شهر لیون

لیون، از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از شهرهای ثروتمند فرانسه شناخته شده و رستوران های مجلل قدیمی که بیشتراً مربوط به قرن 19 هستند هنوز نیز در محله های مختلف شهر دیده می شوند. برخی از این رستوران ها هنوز دایر هستند و روزانه خوراکی های محبوب مردم فرانسه را سرو می نمایند. این شهر بیش از دو هزار رستوران دارد که از رستوران های اشرافی تا غذاخوری های سنتی را شامل می شوند. غذاهای معروف شهر لیون که بین توریستان معروف هستند، ماهی خامه ای، کونل و راتاتولی است. اما معروف ترین غذای این شهر یک شیرینی محلی است. این شیرینی شبیه به بالش بوده و با مارزیپان و شکلات طعم¬دار می گردد. رستوران های شهر لیون اغلب ساعت های خاصی را برای سرو غذا در نظر گرفته و مقدار محدودی از غذاهای محلی را سرو می نمایند. مثلاً شام در رستوران های این شهر فقط بعد از ساعت هفت شب سرو می گردد. همچنین معمولاً برای وعده های مختلف مرسوم است چند نوع غذا سفارش داده گردد، به همین دلیل غذاها در ظروف کوچک و با اندازه کم سرو می شوند.

فرانسه، کشوری است که هر شهر آن جاذبه های توریستی متعددی را داراست. این کشور توانسته جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود را در طول مدرن شدن حفظ نماید و هنوز هم در بسیاری از شهرهای این کشور ساختمان ها با حالتی تاریخی باقی مانده اند. لیون فرانسه شاید یکی از غنی ترین شهرهای فرانسه از نظر جاذبه های تاریخی و معماری رنسانسی باشد. دیدن این شهر بسیار چشم نواز است و معمولاً اقامت در لیون خاطراتی فراموش نشدنی را برای توریستان به همراه خواهد داشت.

منبع: ققنوس
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1309

به "آشنایی با لیون فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با لیون فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید