کنترل 14 مبادی خروجی استان تهران، تداوم تعطیلی بازارها

به گزارش صنایع 90، استاندار تهران گفت: برای اجرای طرح محدودیت تردد جهت مقابله با شیوع کرونا؛ 14 مبادی خروجی استان تهران کنترل و با متخلفین برخورد می گردد.

کنترل 14 مبادی خروجی استان تهران، تداوم تعطیلی بازارها

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با فرمانداران در خصوص اجرای طرح محدودیت تردد جهت مقابله با شیوع کرونا با اشاره به اینکه هر اقدامی که در راستای نجات هموطنان و همه آحاد کشور انجام گیرد به منزله اقدامات سختگیرانه نیست بلکه در راستای قانون است گفت: سلامت مردم خط قرمز ما محسوب می گردد و باید این طرح با جدیت در استان تهران دنبال گردد.

وی با بیان اینکه شرایط تهران خاص و ویژه است اضافه کرد: در بیماری های واگیردار موارد متعددی از قانون وجود دارد که اگر کسی جرمی مرتکب گردد باید برخورد قانونی صورت پذیرد، نه تنها ماده 686 بلکه مواد 689، 243 و موارد متعددی مبنای قانونی برای برخورد با افراد متخلف وجود دارد، از اینرو اجرای این طرح با اتکا به موارد قانونی پیش می رود.

استاندار تهران سپس توضیح داد: تعطیلی بازار باید تداوم پیدا کند، ضمن اینکه شهرداری ها باید دستفروش ها را کنترل نمایند، در بسیاری از شهرها بازارها و پاساژها بسته شدند ولی دستفروش ها همچنان فعالیت می کردند از این رو فرمانداران باید به شهرداری ها تذکر دهند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه فرمانداران به همه دستگاه های اداری شهرستان ها اعلام نمایند که با حداقل ظرفیت نیروی انسانی فعالیت نمایند، گفت: 14 مبادی خروجی استان را کنترل می کنیم و فرمانداران نیز با حداقل نیرو راه های فرعی را کنترل نمایند، پلاک خودرو بهترین ابزار کنترل است و اگر کسانی ساکن تهران هستند و پلاک خودرو آنها مربوط به جای دیگر است سازوکاری دارد که سفر برگ شهرداری برای کارکنان دولت در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای سریع طرح محدودیت تردد انجام گردد و اقدامات از هم اکنون اجرایی گردد؛ چرا که چرخش ویروس گسترده است و قوی ترین راه مقابله با این بیماری، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشت فردی و عدم حضور در اجتماعات است که در سطح جهانی نیز این راهکارها مدنظر است.

استاندار تهران همچنین اعلام کرد: در خصوص سیزده بدر نیز از هم اکنون برنامه ریزی گردد تا اطلاع رسانی شده و مردم در خانه بمانند پارک ها، بوستان ها و همه فضاهای سبز بسته شده است؛ تعطیلی درکه و دربند نیز استمرار داشته باشد.

محسنی بندپی در خصوص خسارات مالی تولیدنمایندگان ناشی از شیوع کرونا تاکید نمود: برای تولیدنمایندگان و خسارتی که به آنها وارد شده تمهیدات و معافیت های در نظر گرفته می گردد و در ستاد مالی تاثیر بیماری کرونا این موضوعات آنالیز و نسبت به پرداخت خسارت به تولیدنمایندگان اقدام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 912

به "کنترل 14 مبادی خروجی استان تهران، تداوم تعطیلی بازارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل 14 مبادی خروجی استان تهران، تداوم تعطیلی بازارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید