یک تهران گردی کم هزینه در بوستان رازی

به گزارش صنایع 90، پارک ها همواره یکی از مراکز تفریحی دیدنی در شهرها به شمار می فرایند که شما را برای گذراندن تعطیلات یک روزه با خود همراه می کنند و روزی دلپذیر را برای شما می سازند.

یک تهران گردی کم هزینه در بوستان رازی

شهر تهران محله های قدیمی و بوستان های مختلفی است. در یکی از محله های قدیمی در منطقه 11، بوستان رازی دارای سرگذشتی عجیب و جالب است که در حال حاضر یکی از تفرجگاه های بزرگ تهران است. برای دانستن این موضوع جالب با ما در خبرنگاران همراه باشید.

تفرجگاه های بزرگ تهران

بوستان رازی زمانی تبعیدگاهی بود برای زنانی که قربانی پادشاهان قجری بودند. عده ای از آن ها که متمول بودند با شاهزادگان قاجار ازدواج کردند و عده ای که دارایی نداشتند به بیراهه رفتند. حالا این مکان به محیطی سرسبز با درختان سر به فلک کشیده تبدیل شده که آن را در شلوغی خیابان قزوین تبدیل به محلی دنج و آرام نموده است.

پارک رازی

این پارک با مساحت 257 هزار و 899 مترمربع، در سال 1376 خورشیدی بنا شد که یکی از تفرجگاه های بزرگ تهران است. پارک رازی مجهز به زمین بازی، شهربازی، فرهنگسرا، مجسمه ها و تندیس های گوناگون است و یک دریاچه مصنوعی به همراه فانوس دریایی بزرگ دارد. در دریاچه پارک رازی امکان ماهیگیری با قلاب و قایقرانی وجود دارد و همه روزه افراد زیادی به این منظور به این بوستان مراجعه می نمایند.

امکانات پارک رازی

زمین فوتبال با چمن مصنوعی و طبیعی، زمین اسکواش، باشگاه پینت بال، جاده سلامت (راستا ورزش صبحگاهی با امکانات ورزشی)، زمین اسکیت، باشگاه روباز پینگ پنگ، پیست دوچرخه سواری، سایت بازی های کامپیوتری، بازارچه صنایع دستی، سفره خانه سنتی، آکواریوم، نمایشگاه فصلی کتاب، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، مرکز مشاوره نیروی انتظامی، انجمن ایدز ایران، انجمن دارت، خانه کشتی، کبوترخانه و مسجد از دیگر امکانات این بوستان است. زمین بازی بچه ها با آن چرخ و فلک رنگارنگ و سرسره مواج، باعث شادی و هیاهیوی این قسمت از پارک شده است.

دریاچه بزرگ فانوس دار

دریاچه بزرگ فانوس دار در بوستان رازی یکی از تفرجگاه های بزرگ تهران است که علاقه مندان در آنجا هم امکان ماهیگیری دارد و هم قایق سواری که می توان گفت یکی از هیجان انگیزترین قسمت های این پارک است که خالی از لطف نیست، حداقل یک بار هم شده است به این بوستان برای گردش و تفریح بروید. اگر به مراکز تفریحی علاقه دارید، مطلب خیابان عفیف آباد شیراز، خیابان باغ و کافه را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتری از گردشگری بهترین تله کابین های ایران کدام است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2125

به "یک تهران گردی کم هزینه در بوستان رازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تهران گردی کم هزینه در بوستان رازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید