کرونا هم آشتی میان بخش آموزش و فناوری را بهبود نبخشید

به گزارش صنایع 90، معاون وزیر ارتباطات گفت: چیزی که در سال های گذشته شروع شد، آشتی آموزش و پرورش با حوزه فناوری اطلاعات بود که البته آشتی آسانی نبود. شیوع پاندومی کرونا نیز این آشتی را بهبود نبخشید و سخت تر کرد چون ما در حوزه آموزش مجازی آن طور که احتیاج بود آماده نبودیم.

کرونا هم آشتی میان بخش آموزش و فناوری را بهبود نبخشید

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در رویداد تربیت مربیان کارآفرینی هنرستان ها با رویکرد کسب و کارهای فناورانه که با حضور علیرضا کمره ای، معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید، گفت: اکنون دیوایس های هوشمند که یک زمانی به عنوان مانع آموزش به حساب می آمد، به ابزار آموزش تبدیل شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: در کنار تغییر ابزار آموزشی، محتوا نیز با تغییر بسیاری رو به رو شده است. مطالعات نشان می دهد ما همواره بچه هایی را آموزش می دهیم که نه در امروز بلکه در فردا زندگی می نمایند. با تغییراتی که آینده نسبت به امروز داره محتوا نیز باید دچار تغییر گردد.

وی اضافه کرد: یکی از محور مهم آموزشی مورد احتیاج برای نسل آینده و بچه ها امروز کارآفرینی است، چرا که کارآفرینی به محتوای آموزشی تبدل می گردد. آموزشی که می گوید اگر می خواهید زندگی بهتری در آینده داشته باشید، آموزش ببینید. این نظام آموزشی اندازه تمام نظام های دیگر آموزشی در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

ناظمی با بیان این که غیر از نظام آموزشی مبتنی برکارآفرینی، در آینده به تفکر نقادانه نیز احتیاج است، اضافه کرد: تفکر نقادانه باعث می گردد دانش آموز استفاده بهتری از ابزار فناوری نمایند و بدانند چگونه یاد بگیرد. کارآفرینی و تفکر نقادانه دو محتوای اصلی آموزشی برای بچه هایی است که دهه های آینده وارد بازار کار خواهند شد و دیگر مانند گذشته ریاضی و علوم دروس اصلی نیستند، بلکه کارآفرینی و تفکر نقادانه نیز باید در کنار آن ها تدریس شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید نمود: استفاده از ابزار جدید و آموزش کارآفرینی صرفا تغییر در ابزار آموزش نیست تغییر کل نظام آموزشی در حوزه محتوا و ساختار حکمرانی است. با پذیرفتن تغییرات خودمان را برای آینده آماده می کنیم.

هر چقدر انعطاف پذیری ما برای آینده بیشتر باشد، برای تغییرات شکل گرفته در حوزه تکنولوژی آماده تر خواهیم بود. تغییرات احتیاجمند این است که در استراتژی ها و سیاستگذاری آموزشی نیز آن را لحاظ کنیم و بر بال تغییرات سوار شویم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ناظمی توضیح داد: بهترین عملکرد ما، توسعه نسلی توانمند برای آینده کشور است، نسلی که یاد گرفته است چگونه از ابزاری که در دست دارد استفاده کند و خود به عنصری تسخیر شده تبدیل نشده باشد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: چیزی که در سال های گذشته شروع شد، آشتی آموزش و پرورش با حوزه فناوری اطلاعات بود که البته آشتی آسانی نبود. شیوع پاندومی کرونا نیز این آشتی را بهبود نبخشید و سخت تر کرد چون ما در حوزه آموزش مجازی آن طور که احتیاج بود آماده نبودیم.

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا، کل نظام آموزشی ما همچنان درگیر مواجهه با فناوری اطلاعات بود و کرونا جبری را برای شکستن سدها به وجود آورد. سدها همواره به مفید نیستند و اتفاقا زمانی باید شکسته شوند که آمادگی لازم را داشته باشیم.

ناظمی اضافه کرد: امیدوارم مجموعه اتفاقاتی که در این سال ها اتفاق افتاده، سالها بتواند راه را برای آموزش مبتنی بر ابزار هوشمند و تفکر نقادانه باز کند و بتوانیم خوشامدگوی تغییراتی باشیم که امروز در حوزه فناوری رخ دهد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1694

به "کرونا هم آشتی میان بخش آموزش و فناوری را بهبود نبخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا هم آشتی میان بخش آموزش و فناوری را بهبود نبخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید