کد بازی کامپیوتری برای امنیت اسکناس عجیب کانادا

به گزارش صنایع 90، بانک مرکزی کانادا در یکصدوپنجاهمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون این کشور، اقدام به چاپ اسکناس تازه 10 دلاری با شکل و امنیتی عجیب نموده است.

کد بازی کامپیوتری برای امنیت اسکناس عجیب کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از CNET، این روزها روش های مختلفی برای حفظ امنیت اسکناس ها و اوراق بهادار طراحی شده است که هر کدام به تنهایی می تواند امنیت بالایی ایجاد کند و استفاده ترکیبی از آنها نیز به معنی تضمین امنیت برای اسکناس است. در این شرایط بانک مرکزی کانادا اسکناس تازه ای را طراحی و چاپ نموده است که در کنار هولوگرام، تصاویر تغییر شکل دهنده، جوهر برجسته و قطعات پلیمری شفاف، یک کد کامپیوتری قدیمی نیز در آن گنجانده شده است.

تصویر و معیناتی که وب سایت بانک مرکزی کانادا از اسکناس تازه منتشر شده است نشان می دهد که کد بازی کامپیوتری Konami (تصویر زیر) نیز به مجموعه ضد جعل این اسکناس افزوده شده است.

اینکه به چه دلیل مسئولان بانکی کانادا این کد مضحک و بی فایده را به اسکناس خود افزوده اند و چه تناسبی میان یک رمز برنامه نویسی ژاپنی قدیمی و 150 مین سالگرد تأسیس کنادا وجود دارد، هیچ معین نیست اما اسکناس 10 دلاری تازه، یک بازار مکاره از نمادهاست که معین نیست کدام یک اهمیت خاصی دارد.

چهار پرتره که از بنیانگذار کانادا تا نخستین رئیس مجلس زن و یکی از بومیان پیشگام این کشور بر این اسکناس نقش بسته اند و تصاویر ساحل اوقیانوس اطلس، مرغزارهای سرسبز کانادا، سواحل زیبای اوقیانوس آرام و حتی شفق قطبی هم در تصاویر روی اسکناس گنجانده شده است.

مترجم: محمدرضا احمدی نیا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 846

به "کد بازی کامپیوتری برای امنیت اسکناس عجیب کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کد بازی کامپیوتری برای امنیت اسکناس عجیب کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید