پزشکان عمومی زیر خط فقر زندگی می نمایند؟

به گزارش صنایع 90، روزنامه جوان در گزارشی از قول یک پزشک عمومی می نویسد: تعرفه 25 هزار تومانی برای پزشک عمومی درمقابل تورم مالی، منطقی نیست.

پزشکان عمومی زیر خط فقر زندگی می نمایند؟

در برترین حالت ممکن 12 هزار و 500 تومان از آن به پزشک تعلق می گیرد؛ و اگر عدد ده میلیون تومان عایدی در ماه را خط فقر درنظر بگیریم، تمام پزشکان عمومی که در فیلد درمانی فعالیت می نمایند، زیر خط فقر هستند.

چون یک پزشک هستم از دریافت یارانه نیز محروم شده ام. در حالی که پزشکان عمومی چندین شیفت را در مراکز درمانی کار می نمایند تا شاید حداقل مقدار عایدی را داشته باشند.

گاهی انتقاداتی برای ویزیت های یک دقیقه ای و فله ای مطرح می گردد که این مسئله ناشی از عایدی های غیراستاندارد پزشکان عمومی است. اغلب آن ها برای رساندن عایدی خود به مقدار استاندارد زمان کمتری را به بیماران اختصاص می دهند. بعلاوه از آنجایی که پزشکی که احساس فقر می نماید، انگیزه کافی برای کار ندارد و دقتش پایین می آید، به همین علت نمی تواند آن ارزش انسانی که باید را برای بیمار قائل گردد.

پزشکان عمومی که مسائل اقتصادی را تجربه می نمایند گاهی به ناچار به عمان و ترکیه برای عایدی بیشتر مهاجرت می نمایند. در عمان بدون مدرک خاص یا آزمون خاص، پزشک با عایدی بالا جذب می گردد. تا جایی که آن ها حاضر به ترک وطن و خانواده شان شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2108

به "پزشکان عمومی زیر خط فقر زندگی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان عمومی زیر خط فقر زندگی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید