تور عمان: وزیر خارجه عمان: به زودی شاهد پیشرفت فرایند سیاسی حل بحران یمن خواهیم بود

به گزارش صنایع 90، وزیر خارجه عمان با بیان اینکه همه طرف های یمنی از جمله صنعاء درباره آتش بس در یمن اتفاق نظر دارند، تاکید نمود که پیشرفت فرایند سیاسی حل بحران یمن نزدیک است.

تور عمان: وزیر خارجه عمان: به زودی شاهد پیشرفت فرایند سیاسی حل بحران یمن خواهیم بود

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه عمان روز یکشنبه گفت که این کشور در جهت یاری به حل بحران یمن به پیشرفت فرآیند سیاسی برای حل این بحران نزدیک شده است.

به گزارش روسیا الیوم، بدر البوسعیدی تاکید نمود: نقش ما در بحران یمن یاری است. ما در پی نزدیک کردن دیدگاه های طرف های بحران یمن هستیم.

وزیر خارجه عمان اضافه کرد: درباره آینده کشورهای ما در شورای همکاری خلیج [فارس] خوش بین هستم. باید به یمن برای دستیابی به ثبات یاری کرد. ما اعتقادات قوی برای متوقف کردن جنگ در یمن و پیشبرد جهت داریم.

او با بیان اینکه پیشرفت فرایند سیاسی یمن نزدیک است، گفت: همه به پیشبرد فرایند سیاسی یمن نزدیک هستیم. درگیری در یمن به وسیله گفت وگو و منزوی نکردن هیچ طرفی حل خواهد شد.

البوسعیدی تاکید نمود که همه طرف ها در خصوص آتش بس در یمن اجماع دارند، به ویژه اینکه حوثی ها کوشش های عمان برای حل بحران را رد ننموده اند.

هانس گراندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن روز شنبه (دیروز) در نیویورک با محمد بن عوض الحسان نماینده دائم عمان در این سازمان ملاقات کرد.

در این ملاقات آخرین تحولات یمن و کوشش های بین المللی برای احیای امنیت و ثبات در این کشور جنگ زده آنالیز شد.

بنابر گزارش خبرگزاری عمان، گراندبرگ از کوشش های مسقط برای برقراری ثبات در یمن قدردانی و بر علاقه مندی سازمان ملل برای شنیدن دیدگاه های عمان در پفراینده یمن تأکید کرد.

دولت نجات ملی یمن در صنعاء هم تاکید نموده است که اگر سازمان ملل بخواهد به حل بحران در یمن یاری کند باید از زیر فشار قدرت های عظیم خارج گردد.

جلال الرویشان معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن در صنعاء شب گذشته در واکنش به اظهارات فرستاده تازه سازمان ملل به یمن گفت که گراندبرگ نباید طرفی را که جنگ و محاصره را علیه ملت یمن تحمیل نموده است، مظلوم جلوه دهد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1813

به "تور عمان: وزیر خارجه عمان: به زودی شاهد پیشرفت فرایند سیاسی حل بحران یمن خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان: وزیر خارجه عمان: به زودی شاهد پیشرفت فرایند سیاسی حل بحران یمن خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید